Onderwerp:

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76067

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
De meeste opkweek staat in plastic pot/schaal & onderschaal, uit tuincentra.

Vind voor de showmodellen of top stukken uit de collectie een matchende aardewerk set, pot/schaal en onderschaal wel zo aantrekkelijk. Tevens praktisch en voorkomt vlekken op plekken waar niet gewenst. Enkel lastig aan te komen.

Als man match je ook horloge bandje met riem en schoenen :ohmy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76069

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138

Sjors Boomschors schreef : De meeste opkweek staat in plastic pot/schaal & onderschaal, uit tuincentra.

Vind voor de showmodellen of top stukken uit de collectie een matchende aardewerk set, pot/schaal en onderschaal wel zo aantrekkelijk. Tevens praktisch en voorkomt vlekken op plekken waar niet gewenst. Enkel lastig aan te komen.

Als man match je ook horloge bandje met riem en schoenen :ohmy:


Ik neem aan dat je over bonsai heb die binnen huis staan. Voor bomen die buiten staan is het volstrekt overbodig..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76070

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Orlando schreef :

Sjors Boomschors schreef : De meeste opkweek staat in plastic pot/schaal & onderschaal, uit tuincentra.

Vind voor de showmodellen of top stukken uit de collectie een matchende aardewerk set, pot/schaal en onderschaal wel zo aantrekkelijk. Tevens praktisch en voorkomt vlekken op plekken waar niet gewenst. Enkel lastig aan te komen.

Als man match je ook horloge bandje met riem en schoenen :ohmy:


Ik neem aan dat je over bonsai heb die binnen huis staan. Voor bomen die buiten staan is het volstrekt overbodig..


Mee eens.
Ik heb ook op geen enkele tentoonstelling met "topstukken" een pot met onderschaal gezien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76071

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Ik weet nog altijd niet over welke kwaliteit bomen het gaat, (gevormde boom, zaailing, massaproduct, binnen of buiten...?):(
En zag ook nog geen foto.
Hoe kan men dan passende raad geven? Er zijn dan enkel algemene bespiegelingen, die al of niet van toepassing kunnen zijn
Goedkope schalen laten soms water doorlekken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76140

  • johnuhb15
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0

Ivan schreef : Ik weet nog altijd niet over welke kwaliteit bomen het gaat, (gevormde boom, zaailing, massaproduct, binnen of buiten...?):(
En zag ook nog geen foto.
Hoe kan men dan passende raad geven? Er zijn dan enkel algemene bespiegelingen, die al of niet van toepassing kunnen zijn
Goedkope schalen laten soms water doorlekken


Ik had geen idee welke schaal ik moest gebruiken voor de training van mijn boompjes. Ik dacht dat je al meteen een pot moest gebruiken en dat het soort pot niet uit maakt per boompje.
Iedereen bedankt met het antwoorden ik zal oppassen met het openen van een nieuw forum en mij voortaan eerst inlezen op de site!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76228

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Voor op kweken gebruik ik vaak oude planten potten van planten die ik gekocht heb voor in de tuin. Of als ik bij familie lege planten potten zie vraag ik of die mag hebben. Wil ik wat "luxer" koop ik een terracotta pot of plastice kweekpot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76229

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

johnuhb15 schreef : Iedereen bedankt met het antwoorden ik zal oppassen met het openen van een nieuw forum en mij voortaan eerst inlezen op de site!

Maak je geen zorgen, en post lekker nieuwe vragen. Zeker dit soort odnerwerpen zijn nuttig voor iedereen om weer even scherp te hebben waarom we wat doen. Het forum bestaat omdat mensen posten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76230

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32

johnuhb15 schreef : Ik had geen idee welke schaal ik moest gebruiken voor de training van mijn boompjes. Ik dacht dat je al meteen een pot moest gebruiken en dat het soort pot niet uit maakt per boompje.
Iedereen bedankt met het antwoorden ik zal oppassen met het openen van een nieuw forum en mij voortaan eerst inlezen op de site!


Zoals Leatherback al zegt mag je deze vragen gewoon blijven stellen, je leert er altijd weer van. Probeer dan altijd wel het vraagstuk goed uit leggen en eventueel een foto bij te plaatsen. Terugkijkend naar mijn eerste 2 topics die ik hier geopend heb kan ik zeggen dat dat pas echt onzinnige topics zijn geweest, maar ik heb er ook van geleerd.

Terugkomend op je vraag, je kan voor boompjes in opbouw plastic trainingsschalen of gewone plastic plantenpotten gebruiken. Trainingsschalen kan je bijvoorbeeld hier kopen: www.bonsaishop.nl/potten/trainingsschalen

Ik heb daar ook een paar schalen goedkoop gekocht, vooral de terracotta kleur schalen zijn erg goedkoop en groot (maar helaas ook wat lelijker).

In de filmpjes van Nigel Saunders zie je ook dat hij vaak gewone plantenpotten gebruik, hieronder een voorbeeld:


Als je echte bonsai potten/schalen wilt kopen kan je ook Marktplaats afspeuren in je omgeving. Heel vaak worden daar schalen voor maar € 10 per stuk aangeboden, deze kan je dan gebruiken voor boompjes die al wat verder zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waar bonsai pot kopen? 5 jaren 8 maanden geleden #76236

  • Simon de Boer
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
wat dacht je van Lodder in Harmelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts