Onderwerp:

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78670

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

leatherback schreef : Het zou ook helpen om een reactie te geven als iemand informeert naar de prijs, de reactie krijgt: "Noem mij een redelijke prijs", en dan een aanbod doet. Zelfs "Dat lijkt niet op wat ik ervoor wil hebben" is netter dan niet reageren.

Maar zoals de anderen aangeven: Een vraagprijs is wel zo logisch. Want "Een kenner en liefhebber weet zoiets op waarde te schatten" is een beetje een dooddoener. De waarde van planten is zeer persoonlijk, en is ook "wat de gek ervoor geeft".

Is zeker zo, komt bij dat als je iets kwijt moet je er nooit voor krijgt wat je er voor zou willen... wat de gek ervoor geeft dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78671

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Gewoon je eigen prijzen hanteren en het de tijd geven als die er is. Met dit soort zaken staan altijd die mensen vooraan die niets ontziend op een voordeeltje uit zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jim97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78672

  • Jim97
  • Jim97's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
BPost....dat zeg je precies goed! Ik weet ook wel dat ik de hoofdprijs niet ga vangen. Maar ik heb inmiddels 200 reacties gehad. Slechts 10% is serieus. Sommigen bieden een paar tientjes...want het lijkt ze wel leuk voor hun 14 jarige zoon. Een ander wilde de Beuk gaan gebruiken in huis, om in een terrarium te plaatsen met tropische kikkers..... Wat de gek verzint kan ik niet bedenken....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78673

  • tinusje
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 29

Jim97 schreef : BPost....dat zeg je precies goed! Ik weet ook wel dat ik de hoofdprijs niet ga vangen. Maar ik heb inmiddels 200 reacties gehad. Slechts 10% is serieus. Sommigen bieden een paar tientjes...want het lijkt ze wel leuk voor hun 14 jarige zoon. Een ander wilde de Beuk gaan gebruiken in huis, om in een terrarium te plaatsen met tropische kikkers..... Wat de gek verzint kan ik niet bedenken....


Nou ja, je knalt advertenties op Marktplaats, zonder richtprijs, alles met n.o.t.k. of 'bieden'. Dan moet je niet raar staan te kijken dat er mensen reageren die niets van Bonsai weten of willen weten. Geen schande dat iemand een beuk in een terrarium wil zetten. Bij ons lopen dan de rillingen over het lijf maar ik schat dat 99,89% van de bevolking niets weet van jouw mooie collectie. Zo bezien is een bod van een leek van een paar tientjes niet eens zo gek. Zet anders bij één boom een richtprijs, dan hebben de mensen tenminste enig idee of houvast. Scheelt je 'onzinbiedingen', althans, in jouw ogen. Op dit forum begrijpt iedereen wat je bedoelt. Op marktplaats vrijwel niemand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jim97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78676

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ik denk dat je of aan moet geven wat je verwacht qua prijs. Of dat je je verwachtingen bij moet stellen. Dat voorkomt aan alle kanten teleurstellingen en jij krijgt een stuk minder gedoe. Ik neem aan dat je weet dat je ook de advertentie zo kan instellen dat er een minimumprijs is, waarboven mensen kunnen bieden?

Als iemand je in een prive bericht 125E biedt voor een boom en vraagt of dat redelijk is. Bij een boom waar je zelf van aangeeft dat van het zomer zonder duidelijke reden de top van afgestorven is, dan vind ik dat minstens een reactie waardig. Wellicht dat er mensen zijn die hiervoor veel meer willen betalen. Maar het als niet serieus te beschouwen, en geen reactie te geven, dat past dan weer niet in mijn beeld van elkaar met respect behandelen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78681

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Eigenlijk is het simpel.

Wat heb je er zelf voor betaald?
Is de boom verbeterd, meer vertakkingen, meer ouderdom, is de voet verbeterd, een betere pot,...
Als dat zo is dan mag je wat meer vragen omdat de boom dat waard is.

Is er niets veranderd dan mag je blij zijn als je je geld terug kunt krijgen.

Is hij verslechterd zoals de top die afgestorven is of minder vertakkingen, wees dan eerlijk met jezelf en vraag dan minder.

Zo zou ik het bekijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jim97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78682

  • Jim97
  • Jim97's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Leatherback.....even voor de goede orde, ik heb werkelijk iedereen voorzien van een antwoord die mij aanschreef via PM op Marktplaats. Uiteraard alle serieuze reacties maar ook de "onzinnige".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78683

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Jim97 schreef : Leatherback.....even voor de goede orde, ik heb werkelijk iedereen voorzien van een antwoord die mij aanschreef via PM op Marktplaats. Uiteraard alle serieuze reacties maar ook de "onzinnige".


Dan is mijn aanbod de uitzondering die de regel bevestigd, vermoed ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78710

  • Jim97
  • Jim97's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Niet meteen zo doen he,,,,,,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jim97.

Te koop: complete bonsai collectie 5 jaren 2 maanden geleden #78714

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Jim97 schreef : Leatherback.....even voor de goede orde, ik heb werkelijk iedereen voorzien van een antwoord die mij aanschreef via PM op Marktplaats.


Klopt. Ik kreeg een vlot antwoord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jim97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren