Onderwerp:

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90756

  • Panda
  • Panda's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Ik lees hier enkel feedback over een boom die wordt aangeboden en de prijs die ervoor gevraagd wordt.
Ik lees ook niet enkel slechte, maar ook goede commentaren. Al worden de slechte misschien iets meer benadrukt om aan te tonen dat men de prijs te duur vindt.
Dat lijkt me niet onoverkomelijk op een forum...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90759

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Brecht DM schreef : Hij wil zeggen dat jullie ongelooflijk arrogant zijn. Net zoals iemand die 1E/km vraagt?

Op deze manier gaat niemand, met flaws in zijn boom, nog posten. Jullie halen het kapmes boven.

Haalt de bedoeling van al die 'ervaring delen' wat onderuit. Mss is het wel tijd om eens afstand te nemen van forums voor sommigen?
Veelal zie k nauwelijks een praktisch antwoordt. Heb dat vorig jaar al gezegd. Kan dat dan nog eens herhalen.


De arrogantie zit hem juist in het vragen van zo'n prijs voor een boom die msh de helft waard is.
Als je daar niet tegen kunt en niet tegen kritiek moet je ook maar niets posten en msh wel afstand nemen van het forum.
Ik zie op andere fora veel ergere en arrogantere dingen passeren dan hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90761

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Puur objectief gezien zie ik niets arrogant aan de antwoorden en observaties. De boom is besproken, minpunten zijn in gangbare termen aangeduid en het gevraagde bedrag te hoog bevonden. Niets mis mee lijkt me zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90764

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Brecht DM schreef : Hij wil zeggen dat jullie ongelooflijk arrogant zijn. Net zoals iemand die 1E/km vraagt?

Dus jij vindt Nicolas zelf ook arrogant? of begrijp ik je nou verkeerd?

Op deze manier gaat niemand, met flaws in zijn boom, nog posten. Jullie halen het kapmes boven.

Ik zou niet weten waarom niet. Een boom met gebreken is geen probleem, waar bestaat juist een forum voor: om bomen te bespreken en kennis te delen. Als er een boom te koop wordt aangeboden voor een prijs die bij een boom hoort die een stuk minder gebreken vertoont, dan kun je op een forum verwachten dat daar commentaar op komt. Niks mis mee wat mij betreft. Ik vind alleen dat antwoord van de kliko niet echt gepast....

Haalt de bedoeling van al die 'ervaring delen' wat onderuit. Mss is het wel tijd om eens afstand te nemen van forums voor sommigen?

Waarom staat 'ervaring delen' tussen haakjes? Wat vindt je zelfs eigenlijk van de openingspost? Kun je daar zelf een inhoudelijk antwoord op geven?

p.s. Arrogantie betekent dat je jezelf boven andere personen verheft. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij wordt hier geen persoon aangevallen, alleen hetgeen wat hij aanbiedt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90772

  • rayholland
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 62
  • Ontvangen bedankjes 15
Ik ben normaal voorzichtig om me te begeven in het 'wespennest', maar ik moet dit toch wel even kwijt:
1. Iemand wil hier graag zijn boompje aan de man krijgen.
2. Er komen reacties dat men de prijs te hoog vindt en men geeft aan waarom -> Prima

Maar opmerkingen zoals: denk dat het 'de groene bak wordt', vind ik echt niet kunnen!

En ja, ik stoor me hier ook aan. Ik zie steeds dezelfde personen zich negatief uiten over alles en nog wat, maar oh wee, wanneer een buitenstaander (buiten het groepje van deze personen) een kritische opmerking heeft over iemand van dit selecte groepje, krijgt hij (of zij) de hele kliek over zich heen.

Resultaat: mensen buiten dit selecte groepje kijken wel uit voordat ze iets posten.
En tot slot nog een tip: wanneer je niks zinnigs te melden hebt, dan hou je gewoon je mond. Je hoef niet op elke post te antwoorden met een niets zeggende 'one liner'. Het gaat er niet om wie de meeste berichten hier doet posten.

Oja, en voordat ik hier al het gezever over me heen krijg:
Dit is hoe IK het ervaar hier. Ik spreek niet voor anderen. Take it or leave it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rayholland.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90775

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Msh moet je ook eens naar de smiley kijken. Dat was dus als grap bedoeld.

Hoe bedoel je kliekje en wie er niet bij hoord krijgt de volle laag?

Ik ben 5 jaar actief hier en mensen komen en gaan nu eenmaal.

Veel mensen kunnen tegen niet veel en zoeken altijd iets achter alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90776

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Ik ben oprecht nieuwsgierig wie er dan bij het kliekje horen. Ik voel me persoonlijk niet bij n kliekje horen en ken bijna niemand hier persoonlijk. Als ik een topic hier lees dan geef ik mijn mening als ik denk wat te kunnen toevoegen, als ik de tijd daarvoor heb, ongeacht wie de poster is van het bericht. Dat vind ik van ondergeschikt belang. En ja, kritisch zijn mag, tenzij opbouwend. In loop al zo’n 25 jaar mee in dit wereldje en heb net als alle beginnenden hier alle stappen meegemaakt die je doorloopt als je deze prachtige hobby start. In eerste instantie willen velen geen kritiek horen en trekken ze het zich persoonlijk aan, wat nergens voor nodig is. Uiteindelijk brengt het je alleen maar verder in de bekwaming van deze prachtige hobby!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90777

  • rayholland
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 62
  • Ontvangen bedankjes 15
1. Nou, dat was volgens mij voor menig een hier niet duidelijk dat dit als een grapje bedoeld was (voor mij in ieder geval niet en ik denk voor de TS ook niet)
2. 'Hoe bedoel je kliekje en wie er niet bij hoord krijgt de volle laag?' Precies zoals ik het zei.
3. 'Veel mensen kunnen tegen niet veel en zoeken altijd iets achter alles'. Zeker, helemaal met je eens, niet iedereen is hetzelfde, maar het zit hem vaak in de manier waarop men iets brengt (zie punt 1).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90778

  • rayholland
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 62
  • Ontvangen bedankjes 15

Marco buijsman schreef : Ik ben oprecht nieuwsgierig wie er dan bij het kliekje horen. Ik voel me persoonlijk niet bij n kliekje horen en ken bijna niemand hier persoonlijk. Als ik een topic hier lees dan geef ik mijn mening als ik denk wat te kunnen toevoegen, als ik de tijd daarvoor heb, ongeacht wie de poster is van het bericht. Dat vind ik van ondergeschikt belang. En ja, kritisch zijn mag, tenzij opbouwend. In loop al zo’n 25 jaar mee in dit wereldje en heb net als alle beginnenden hier alle stappen meegemaakt die je doorloopt als je deze prachtige hobby start. In eerste instantie willen velen geen kritiek horen en trekken ze het zich persoonlijk aan, wat nergens voor nodig is. Uiteindelijk brengt het je alleen maar verder in de bekwaming van deze prachtige hobby!


Ik ga hier niet op de man spelen (heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook niet doen). Wie de schoen past trekke hem aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer buegeranium 3 jaren 2 weken geleden #90779

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
wow, dat was een snelle verzuring van de meningen.

Als je een boom te koop aanbiedt, loop je het risico dat er een reactie komt op de prijs. Zeker op een forum is het logisch dat mensen een mening hebben.

Dat heeft helemaal neits met arrogant te maken, maar misschien wel met wat mensen iets waard vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts