Onderwerp:

Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2328

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
hey allemaal ;) ,

ik ben opzoek naar een boompje voor het liefst buiten.
omdat ik een beginner ben wil ik graag starten met een goedkoop boompje
ook zou ik graag wat advies krijgen over welke soort het beste is.
en misschien kunnen jullie helpen met wat info over waar ik wel een goeie kan vinden of hebben jullie iemand waar jullie je eigen vandaan hebben.
dat zou helemaal super zijn !:woohoo:

Gr, Ryo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ryo.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2329

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik zou vooral es gaan kijken naar welke boompjes je zelf aanspreken en dan es kijken wat ze voor eisen stellen qua bodem, onderhoud en wat niet meer.
Ik vind zelf dat er in tuincentra niet altijd heel veel bruikbaar groen rondzwerft, maar dat is mijn mening. Wat dat betreft is een kweker een beter adres voor een toekomstige bonsai. Het blijkt dat je ook in je eigen tuin nog wel eens wat tegenkomt aan gezaaide zaden van een boom in de buurt, vind ik ook erg leuk.
Ik ben zelf ook een beginner dus bijt ik het spits even af en hoop op zinvolle toevoegingen van anderen;)
Een bestaande bonsai is natuurlijk wel makkelijker (en leuker) om mee te beginnen omdat je dan al een stuk verder met de ontwikkeling bent.

succes en have fun!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2330

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
Ik vind vooral de bomen met blad mooi, eventueel ook iets wat verkleurt of vruchtvorming vertoont in de herfst/lente.
Er is wel veel aanbod maar vooral meteen 40 euro of duurder, en ik persoonlijk vind dat nogal duur voor een beginner.. vooral omdat het nodige nog geleerd moet worden en ik dan liever met iets begin rond de 10 a 20 euro.
In ieder geval bedankt voor je tips !
en ik hoop ook dat er nog wat meer mensen zullen reageren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2331

  • Freek
  • Freek's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Ryo,

Ik ben ook pas begonnen met deze hobby, en heb mijn eerste bonsai's via de site van bonsai empire bestelt.

Op deze manier heb je in 1 keer alles wat je nodig hebt
( www.bonsaishop.nl/bonsai/startersets.html ) mij is het in ieder geval al erg goed bevallen, ook omdat je ook instructies erbij krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2332

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
ik had het al gezien ja en ook al even gekeken naar de verschillende starters sets.
welke heb je als ik vragen mag en wat zat er allemaal bij ?
ik zelf heb al wel 1 boompje die ik per toeval tegen kwam in een tuincentrum (zie mijn avatar) alleen wist ik niet zeker welke soort het was maar voor die 6 euro die het was heb ik hem meegenomen omdat ik al een geruime tijd zoek naar een betaalbare bonsai. Graag wil ik er nu dus 1 bij die iets makkelijker is dan mijn huidige (Fukien thee) die als moeilijk worden gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2333

  • Freek
  • Freek's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb een Podocarpus lawrencei en de Junuperis Chinensis, waarvan tot nu toe de Junuperis mij het beste bevallen is.

wat er bij zit kun je het beste zien als je, op de foto klikt of op product details.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2336

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Je kan eventueel kijken op: www.bonsaimoyogi.nl/
Links in het menu kan je kiezen wat en hoe.
Zelf zeer goede ervaringen met deze web-winkel.

Ook op: www.tuinflora.com/index.php?/Bonsai/Bons...-alle-producten.html heb ik wel eens wat besteld.

Eerder genoemde tips even meenemen bij je zoektocht. Wat spreekt je aan, en waarom...En...erg belangrijk..Kan je (óók) in de winter de bomen geven wat ze nodig hebben. Beschutting of vorstvrije geschikte plek. Niet onbelangrijk ;)

Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat je als beginner niet echt zit te wachten op (alleen) een starters-set, domweg omdat hier voor een beginner te weinig progressie in zit. Je kan hem erbij nemen, maar met voorgevormde bomen heb je (als beginner) vaak meer plezier, omdat je dan al wat "hebt" staan wat op een boom lijkt.
Een starters-set is, bot gezegd, gewoon een plantje, die er echt jaren over gaat doen om een boom te worden, realiseer je dat wel.

Hou je ogen in ieder geval overal open..In de tuin, in de vrije natuur, of in het tuincentrum...Als het virus je te pakken heeft zie je overal een Bonsai in met wat snoeiwerk :woohoo:

TIP voor de aankomende herfst...Verzamel wat kastanjes,eikels, of andere inheemse boomsoorten, en plant deze...Zeer goedkope starters-set met vaak leuke resulaten... ;)


Succes ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2346

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
Ik vind het toch moeilijk wat nou een "beginners" boom is. en qua wat ik mooi vind denk ik toch al snel aan een chinese iep.
Nu ben ik het liefst nog bezig om veel te leren met wat al deels gevormde bonsai.
En wat die tip betreft ga ik zeker doen. ik zag hier in het park een mooi soort boompje staan met paars blad (zal eens een foto maken misschien dat iemand de soort hier herkent) om daar een stekje van te halen en op te kweken.

Bedankt voor de tips ! zo leer je nog eens wat bij op een leuke en snelle manier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2347

  • speedy-1
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0

D@NNY schreef : Je kan eventueel kijken op: www.bonsaimoyogi.nl/
Links in het menu kan je kiezen wat en hoe.
Zelf zeer goede ervaringen met deze web-winkel.

Ook op: www.tuinflora.com/index.php?/Bonsai/Bons...-alle-producten.html heb ik wel eens wat besteld.


Krijg je als je bij deze bedrijven besteld ook de boom die op de foto staat of wordt het een zelfde soort boom die er op lijkt. Ben bang om via het internet een mooie boom vanaf een plaatje te kiezen en als die dan bezorgt wordt dat het een vergelijkbare boom is maar niet die die je uitgezocht had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Gezocht. 12 jaren 11 maanden geleden #2355

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5

Krijg je als je bij deze bedrijven besteld ook de boom die op de foto staat of wordt het een zelfde soort boom die er op lijkt. Ben bang om via het internet een mooie boom vanaf een plaatje te kiezen en als die dan bezorgt wordt dat het een vergelijkbare boom is maar niet die die je uitgezocht had.


Die kans zit erin, hoewel ik met de Olea europea exact het boompje van de foto kreeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts