Onderwerp:

Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #569

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Als Bonsai liefhebber in het algemeen zit ik vaak op internet te snuffelen naar koopjes en leuke Bonsai benodigdheden, en dus ook nog weleens op Marktplaats. Nu kwam ik onderstaande advertentie tegen:

link.marktplaats.nl/412165653

Mijn vragen voor de experts/mede forummers omtrent deze advertentie:

- Is dit wat?
- Is de prijs acceptabel?
- Is het wat de advertentie zegt, in combinatie met de getoonde foto's?
- Is hier wat mee te beginnen, in de zin van enige Bonsai vorming?

Kortom...Is het een aanrader, of een "dertien uit één dozijn" tuincentrum sparretje, en moet ik hem lekker laten staan...? :unsure:

Ik heb overigens niet direct de intentie om hem te kopen, maar als de kenners hier positief over zijn wil ik het eventueel wel overwegen, omdat ik nog geen naaldboom heb, en omdat het erg in de buurt is. (maarja dat is het tuincentrum ook) :lol: :lol:
Ik vind hem wat prijzig, maar de vorm is wel aardig om wat mee te doen naar mijn idee.
Graag verneem ik jullie objectieve mening hierover. :unsure: :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #577

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Danny,
Op zich wel een exemplaar waar je wat mee kunt. Maar 35 jaar oud dat geloof ik niet,:( de hoogte zal wel enigszins kloppen.
En denk jij dat zo'n oude bonsai dan nog altijd in zo'n lelijke terracottapot staat? En hij staat er al een poos in zo te zien aan het mos.
Het is een leuke boom maar voor veel minder geld haal je denk ik ook een soortgelijk exemplaar bij een tuincentrum.:)
Ik denk zelfs dat ook deze boom daar is gekocht nog niet echt lang geleden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #582

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
En bij marktplaats is het toch altijd een overweging om te kopen, zelfs als er een foto bij staat. Want hij kan een ziekte hebben (aan de foto te zien niet), hij kan veel snoeiwonden/draad dat te lang erin heeft gezeten hebben. En je hebt ook de kans dat ze dingen zeggen dat helemaal niet klopt zoals leeftijd. Ze zeggen dan 35 jaar voor €80 terwijl hij misschien het een paar maanden geleden voor veel minder geld heeft gekocht.

Natuurlijk heb je ook personen op marktplaats waarvan je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn. Ik kijk wel eens op marktplaats op bonsai, maar meer om te kijken wat ze allemaal aanbieden, dan om echt te zoeken om een bonsai te kopen. Daar kwam ik iemand tegen, die al zijn bonsais te koop zette, omdat hij te oud werd om ze te verzorgen. Als ze zoveel verkopen, en niet eentje, weet je bijna wel dat ze gezond zijn, daar zaten trouwens ook foto's bij ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #595

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Hmm...Toch een beetje de gedachte die ik zelf al had idd...Maar ik wilde het jullie eens voorhouden. De prijs is killing, en die 35 jaren...tja...Ik weet niet hoe lang een spar er sowiezo over doet om deze maat te bereiken. Ga morgen even richting tuincentrum, kijken wat die sparretjes doen qua prijs, en of er nog wat tussen staat. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #601

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ja, dat is wel handig.

Heb ook op marktplaats een advertentie van potten en schalen gezien van iemand die in Breda woont (waar ik dus 5km vandaan woon) en die stopt met de hobby en verkoopt al zijn schalen en potten voor bij elkaar €25,-. Alleen ophalen vanwege het grote gewicht, dus heb hem een mailtje gestuurd dat ik best wel langs wil komen om eens te kijken, want als ze nog mooi zijn, dan is dit een goede prijs!

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #603

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
@ Youri1995:

Dat is toevallig, ik ook, maar dan in het Haagse...Ook iemand die stopt met gereedschap en 50 schalen...Prijs nader overeen te komen, dus ik heb de beste man even gemaild ;)

In het tuincentrum vandaag weinig zinnigs kunnen vinden met betrekking tot de spar/pinus (zo ook niet in de vrije natuur) Ik vind ze erg moeilijk te vinden.
Enkel hele kleine plantjes met zeer veel kleine meervoudige stammetjes vanuit de pot. Niet wat ik zoek. Iemand nog een idee of een adres..? Het zal de tijd er nog niet voor zijn qua inkoopbeleid, en je moet er een beetje tegen aan lopen denk ik.
Wel een mooie schaal meegenomen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #619

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik kan me sterk vergissen, maar ik geloof dat eerder genoemde boom vandaag van eigenaar is gewisseld.. :lol:


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #620

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ja, dat lijkt er inderdaad op.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan je eens langsgaan bij kwekerij Lagas in Vught, of bij Lodder bonsai vlakbij Utrecht ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #623

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

D@NNY schreef : Ik kan me sterk vergissen, maar ik geloof dat eerder genoemde boom vandaag van eigenaar is gewisseld.. :lol:
Ja dat is dezelfde boom. Weten we ook wat hij er voor betaald heeft.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Hank.

Re: Is dit wat..? 13 jaren 3 maanden geleden #624

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Gezien de andere advertenties die hij (steeds) heeft is het een handelaar ofzo...

link.marktplaats.nl/413265761

link.marktplaats.nl/412611823

PS: Ben wel oprecht benieuwd wat Paul ervan gaat maken, dat zal vast wel op zijn site terechtkomen...
paulwolters.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts