Onderwerp:

in het kader van marcotteren kun je leren 6 jaren 5 maanden geleden #70859

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Als ik het goed heb ontstaat verkleuring van het blad door het onttrekken van voedingsstoffen uit het blad. Aangezien alles wat boven de marcot zit geen bouwstoffen krijgt vanaf de oude wortelvoet, zal dit minder aanwezig zijn in het deel boven de marcot. Nu is dit deel van de boom eerder uitgeput, lees: onttrokken van bouwstoffen, dan het onderste deel.
Weet niet of bovenstaand echt zo is, maar het is mijn eigen redenatie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

in het kader van marcotteren kun je leren 6 jaren 5 maanden geleden #70860

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Bedankt voor jullie inzichten. Deze gaat vorstvrij de winter doorbrengen en dan ga ik ze scheiden en van eerste keer deftig de wortels spreiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

in het kader van marcotteren kun je leren 6 jaren 5 maanden geleden #70862

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Marco buijsman schreef : Als ik het goed heb ontstaat verkleuring van het blad door het onttrekken van voedingsstoffen uit het blad. Aangezien alles wat boven de marcot zit geen bouwstoffen krijgt vanaf de oude wortelvoet, zal dit minder aanwezig zijn in het deel boven de marcot.


De eerste zin ben ik met je eens, de verkkeuring ontstaat omdat chlorophyll, oftewel bladgroen, wordt afgebroken.

Echter de rweede zin, daar ben ik het mee oneens. De opgaande sapstroom is immers niet onderbroken!?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

in het kader van marcotteren kun je leren 6 jaren 5 maanden geleden #70864

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

leatherback schreef :

Marco buijsman schreef : Als ik het goed heb ontstaat verkleuring van het blad door het onttrekken van voedingsstoffen uit het blad. Aangezien alles wat boven de marcot zit geen bouwstoffen krijgt vanaf de oude wortelvoet, zal dit minder aanwezig zijn in het deel boven de marcot.


De eerste zin ben ik met je eens, de verkkeuring ontstaat omdat chlorophyll, oftewel bladgroen, wordt afgebroken.

Echter de rweede zin, daar ben ik het mee oneens. De opgaande sapstroom is immers niet onderbroken!?

Ja je hebt helemaal gelijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren