Onderwerp:

Ficus ginseng 7 jaren 7 maanden geleden #53862

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Hallo allemaal,
Ik heb net zoals heel veel mensen ooit een mallsai bonsai gekregen. Ik ben daar al een tijd mee bezig om daar toch iets van te maken. Ik heb besloten om voor mame/shohin te gaan. Ik heb hem daarvoor goed kort geknipt en hij loopt nu goed uit. Hij heeft een goed taps verlopende stammetje en nu ik wil hem gaan marcotteren zodat die rare onderstam weg is. Ik weet hoe ik moet marcotteren en denk dat de beste tijd in het voorjaar (?) is maar aangezien hij al geënt is geweest weet ik niet waar ik hem moet gaan marcotteren. Mede omdat ie zo klein is en er wel een redelijk stuk aan bast weg moet. Zou het het beste zijn om een stuk van de rare onderstam mee te nemen in het snijden? Of moet er iets anders gedaan worden? Als jullie foto's nodig hebben zeg het dan, maar nu is het te donker.
Gr. Teye

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus ginseng 7 jaren 7 maanden geleden #53888

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Ik heb ook 2 ficussen waar op bovenaan een andere ficus was geënt. Bij de ene boom heb ik de bovenkant er af geknipt, en die had naar 2 maanden allemaal nieuwe blaadjes. Dat werden al gauw takjes. Het vreemde is dat je dan zeg maar 3 punten krijgt, van waaruit vele takjes groeien. de bovenkant heb ik verknipt en gestekt. Die stek staat nu nog in de volle grond in de tuin. En zal ik eind van de week oppotten. Jammer dat ik geen camera heb, had ik je het kunnen laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts