Onderwerp:

peer 7 jaren 2 maanden geleden #61633

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Vandaag eens de gemarcotteerde peer gecheckt.

Deze boom heb ik drie jaar geleden uitgegraven in Duitsland. Twee jaar geleden een marcot gezet en hetzelfde jaar, zo'n zes maanden later, losgemaakt en zonder verder aan de wortels te zien in een pot gepleurd. Goed vast gezet met spandraden en een jaar met rust gelaten Ik merkte vorig jaar dat hij nog steeds bewoog in de pot en dus was ik niet overtuigd van de kwaliteit van de aangemaakte wortels. Zojuist dus uit de pot gehaald en inderdaad bleef het grootste deel van het substraat achter in de pot. Zoals je ziet heeft hij wel een paar goeie wortels gemaakt, maar zijn er ook stukken met alleen callus. Ook is duidelijk zichtbaar dat er nog een stuk stam onder de wortels zit. Bij het losmaken laten zien omdat ik de snoeischaar niet dichterbij de wortels durfde te zetten.

Dus besloot ik hem in dezelfde pot terug te zetten en nog een jaar te laten groeien zonder er verder aan te rommelen.
De goeie wortels teruggesnoeid, de callus aangesneden, stekpoeder erop, sphagnum fijn geknipt en gedrenkt in vloeibaar groeihormoon en om de wortelvoet gedrapeerd en de hele bende weer terug in de pot en opgespannen, om de wortels niet te belasten.










Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

peer 7 jaren 2 maanden geleden #61634

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Leuk project en tx for sharing. Leerzaam materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts