Onderwerp:

Een boorent, of toch een andere techniek? 4 jaren 10 maanden geleden #80915

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Allen,

Hierbij de volgende vraag. Als de marcot op de acer die ik laatst gezet heb lukt is mijn volgende plan om met de tijd op de acer takken te gaan enten.

De boom heeft meerdere “stammen” naar waarbij er eentje lang redelijk kaal tot het bovenste stuk. Ik wil de leegte gaan opvullen met takken die verkeerd staat of verkeerd groeien. Heb er al 1 op het oog die naar binnen groeit. Wat is nu de techniek om toe te passen? Een boorent of gewoon enten?

En hebben jullie dan eventueel een link waar ik me kan inlezen voor ik er aan ga beginnen.

De boom zelf zal nooit een volwaardige bonsai worden denk ik, maar ik wil er wel een mooie plant van maken en wie weet.


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een boorent, of toch een andere techniek? 4 jaren 10 maanden geleden #80920

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dit is een jonge jap esdoorn. Ik zou hier niet gaan marcotteren . Laat de plant lekker groeien. Dan sterk terug snoeien en je zal meer knoppen hebben dan nodig.

Il zie enten bij esdoorn echt voor bomen die al zo ver zijnndat je geen drastische acties meer wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een boorent, of toch een andere techniek? 4 jaren 10 maanden geleden #81063

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Een boom in dit stadium zou je inderdaad beter sterk terug kunnen snoeien om takken te creëren. Je kan de aanwijzingen in onderstaand artikel opvolgen:

walter-pall-bonsai.blogspot.com/2013/02/...ese-maple-hedge.html

Ik heb het artikel ook gevolgd voor mijn Acer Palmatum. Heb deze 2,5 week geleden sterk teruggesnoeid en hij begint nu overal op de stam en oudere takken nieuwe uitlopers te creëren. Ik ga binnenkort mijn topic updaten: www.bonsaiempire.nl/forum/vormingen/1779...-kiyohime-dubbelstam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts