Onderwerp:

'de bonsai sprookjesstijl' 10 jaren 5 uren geleden #32993

  • timaenho
  • timaenho's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 75
  • Ontvangen bedankjes 4
Bonsai is een zeer mooie kunstvorm, maar die wel doorspekt is van regeltjes. Regeltjes die nodig zijn om de perfecte bonsai te creëren maar ook om als beginner (zoals ik) een houvast te hebben. Niettegenstaande dit vind ik ook dat (te veel) regels creativiteit kunnen belemmeren. Kijk maar naar de bomen van Walter pall. Het zijn schitterende bomen maar kunnen geen bonsai genoemd worden (dat zegt hij zelf ook), ze voldoen niet aan de regels. Hij betracht met zijn 'naturalistic' style de natuur te simuleren, ook met zijn imperfecties, wat ik op zich dan weer mooi vind. Bonsai in de klassieke zin, met alle regels in acht genomen vind ik soms te akelig perfect, kunstmatig - de plant heeft dan geen ziel meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'de bonsai sprookjesstijl' 9 jaren 11 maanden geleden #33012

  • bonsaijo
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 81
  • Ontvangen bedankjes 5
Als bonsai een oude boom moet imiteren, en die oude boom staat in de natuur, dan is de hele natuur wel kunst te noemen. Het maken en leiden van de bonsai is mss een kunstvorm. Persoonlijk heb ik ook niks met kunst. Ik was laatst op een afstuderen van de kunstacademie en een kunstenaar ging zichzelf uitkkeden en weer aankleden. En toen was er kunst ?!? Ik hou van bonsai omdat het me doet denken aan een boom uit een mooi bos en voor mij heeft zon sprookjesboom dan zeker wel een meerwaarde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts