Onderwerp:

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36734

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Leek me leuk om een topic hier over te openen ( ik lees nu al veel hierover op BE)
Zijn er al entries bekend?
vorig jaar had ik de mugo van walter pall al ergens op het net gezien ( als ik me niet vergis) vond het wel grappig om hem eerst op een plaatje te zien en vervolgens in het eggie.
Zijn jullie nog opzoek naar iets?
Ik wat kleine maanschaaltjes en accentpotjes ( maar geen must)
Ben echt super benieuwd naar de nieuwe hal en de meerdere stands.

Ik ben echt weer super enthousiast. ( Maar voor velen is het vast alweer een gewoonte)

Vraagje van mij: Vorig jaar liep ik achter een clubje heren 60+ , die liepen echt bijna elke boom af te kraken (afzeiken wil ik bijna zeggen) dit is niet goed dat is niet goed. Heb toen tien mensen ( merendeel niet nederlands talig) voor laten gaan.
Is dat normaal of was ik gewoon een blije eikel?

Groet Willie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WillievanAchteren.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36735

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Ha Willie,
Leuk dat je dit topic opent.
Wat de meeste bezoekers niet snappen is de opbouw van de Noelanders Ten.
Het zit namelijk zo:

Je hebt Bab leden (de club van Marc Noelanders, organisator) die bomen neer mogen zetten.
Daarnaast heb je inbreng van bonsai liefhebbers op hoog niveau.
En dan heb je de pro's die hun beste bomen inbrengen.

Iedere groep gaat door een ballotage commissie, deze keurt de bomen.

Het kan dus zijn dat je, als je dit niet weet, je wat eenzijdig naar bomen kijkt en deze ook zo beoordeelt.
Ik hoor soms, ook oude mannetjes, commentaar geven op bomen: Die hoort hier niet, die is nog lang niet klaar voor een ten.
Weet dan dat dit een boom kan zijn van bv. een BAB- lid die een erg goede prestatie heeft neer gezet.

Persoonlijk kan ik soms meer respect in een boom zien van een BAB-lid dan in een boom van een pro die vijf weken van te voren is ingevlogen vanuit Japan.

Dus laat die oude mannetjes maar lullen. Ze weten immers niet waar ze het over hebben.
En degene die dit hebben gelezen zullen anders naar de bomen op de Noelanders kijken.
Ik ontmoet graag iedereen op de Noelanders, om te genieten van de grootste show in de lage landen. Als je tenminste achter je Nick name vandaan durft te komen.

Ps. ik ken een aantal entree's, en ik heb er ook foto's van, maar degene die de bomen willen zien moeten toch echt naar de Noelanders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WillievanAchteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36736

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
Ik heb begrepen dat Walter Pall twee? sparren heeft aangemeld.
Verder weet ik niets.
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe locatie. De vorige sprak mij als (bouw)techneut al buiten het bonsai gebeuren erg aan.
En net als Willie erg benieuwd of er bomen staan die van de plaatjes kent, zoals vorig? jaar een van de beroemde grove dennen van WP, de Larix van Hans van Meer (die een paar maanden later groen op de bonsai van t westen nog mooier was!).
Ook altijd leuk om bomen van clubleden te zien. Als er iets als plaatsvervangende schaamte bestaat, bestaat er vast ook plaatsvervangende trots!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WillievanAchteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36737

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Uit de Uk komen er dit jaar ook vrij veel bomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WillievanAchteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36738

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Heb al een idee. Neem mijn jintang mee en lopen er zeurpietjes voor me sleep ik ze met de jintang aan de oren zo naar buiten. Zo foei dat mag niet zeg ik dan. Ha dat zal je leren. Jaja koel jij maar even af buiten, misschien mag je dan straks weer naar binnen van Ome Willie. Zo niet dan ga je toch lekker naar huis klagen dat je krant 10 minuten te laat is, dat de buurman zijn gras niet maait of dat het weer zo slecht is. Gaat moeders de vrouw lastig vallen maar mij niet met je geblaf.
Zo dat ben ik kwijt ( sla een beetje door hè?)

Wordt alleen nog maar weer nieuwsgieriger, hahahaaha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36758

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
De adrenaline begint alweer flink te borrelen, zo te horen Willie!
En dan moet je je nog twee weken inhouden ook. Als dat maar goed gaat...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36759

  • wes
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70

WillievanAchteren schreef : Heb al een idee. Neem mijn jintang mee en lopen er zeurpietjes voor me sleep ik ze met de jintang aan de oren zo naar buiten. Zo foei dat mag niet zeg ik dan. Ha dat zal je leren. Jaja koel jij maar even af buiten, misschien mag je dan straks weer naar binnen van Ome Willie. Zo niet dan ga je toch lekker naar huis klagen dat je krant 10 minuten te laat is, dat de buurman zijn gras niet maait of dat het weer zo slecht is. Gaat moeders de vrouw lastig vallen maar mij niet met je geblaf.
Zo dat ben ik kwijt ( sla een beetje door hè?)

Wordt alleen nog maar weer nieuwsgieriger, hahahaaha.


Ok, dus Willie is te herkennen aan jintang met een oud mannetje ertussen :blink: ....kan niet missen dus.
Tot dan.

gr wes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by wes.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36761

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Als we nu allemaal een jin tang meenemen weet Wes niet meer wie Willy is. :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36768

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
ik heb ook al eens zo een ervaring gehad als willie over sprak .
ik was op een plaatselijke beurs waar mario komsta de bomen van professioneel commentaar voorzag ,waarschijnlijk vanuit professioneel oogpunt waren zijn opmerkingen wel correct maar ik vond het ook eerder als afkraken van naar mijn mening prachtige bomen.
zo was hij over een acer buergerianum waar volgens zijn mening alle takken af moesten en alles vanaf basisstam terug moest opgebouwd worden volgens mij overdreven het was een prachtige boom maar ach de professionals zullen het wel beter weten zeker.

over het ontmoeten van mede forumleden hoe herken je elkaar als je de personen in kwestie niet persoonlijk kent ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #36771

  • wes
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70

rravenho schreef : Als we nu allemaal een jin tang meenemen weet Wes niet meer wie Willy is. :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:


Whahaaaa...ikzelf stop al jaren nat spaghnum in mijn oren als ik langs de bomen afstruin. :pinch: .

Gr wes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren