Onderwerp:

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37020

  • Jman
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 2
Wat vonden jullie er dit jaar van? Persoonlijk vond ik de nieuwe locatie zeker goed, er is plaats om vrij te bewegen tussen de kraampjes en ook de demozaal vond ik beter tov vorige jaren...
Wat betreft de boompjes, ik vond er echt prachtexemplaren tussen zitten, zoals bv 1 van de ruwe berken. Het niveau stijgt in mijn ogen weer elk jaar, alsook de prijzen aan de kraampjes heb ik de indruk :p...

Ik kijk al uit naar volgend jaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jman.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37021

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
B) super mooi opgezet! Alleen de self service toiletten vond ik wat minder. ( of viel mij dat alleen op)
Bosje van kimura sprak mij erg aan, de Arakawa van maarten en de carpinus van yannick, shohin opstelling van bob.
Ben er nog een beetje erg vol van, hahaha.
Jman, bedoel je die 2 stam berk?

Wat is dat wat walter pall als substraat erbovenop heeft liggen? (Gravel? Van b.v. Tennisbanen.) accentueert wel super gaaf.

Over de verkoop stands, niet dat er straks iemand met een fopsnor en jintang achter me aankomt!! Absurde prijzen voor 2 jaar oude zaailingen als ik dat zou gaan doen en ik verkoop alles ben ik over 5 jaar miljonair.

Maar wat natuurlijk ook kan is dat ik met mijn jintang.....................

Wie heeft er nog wat gekocht? (Ik wilde olijf, morgen fototje maken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37022

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

WillievanAchteren schreef :
Alleen de self service toiletten vond ik wat minder.

{snip}

Over de verkoop stands, niet dat er straks iemand met een fopsnor en jintang achter me aankomt!! Absurde prijzen voor 2 jaar oude zaailingen als ik dat zou gaan doen en ik verkoop alles ben ik over 5 jaar miljonair.

{snip}

Wie heeft er nog wat gekocht? (Ik wilde olijf, morgen fototje maken)


Ja, die toiletten vond ik ook vreemd. 50ct betalen, maar dan geen schone toiletten, geen papier bij de wasbakken en een natte vloer. Als je extra rekent, moet je ze ook wel bijhouden. Maar dat is dan mijn gezeik.

Hehe.. ik heb ook een paar honderd euro aan zaaisel staan ja. En nee, ik heb niet de illusie dat al die takjes bij Enger perfecte wortelvoet hebben. Bij hun waren ze 15 euro voor 2 jarige zaailingen geloof ik?

Ja, een paar potten meegebracht (En gisteren mijn Tamarix verpot, want die groeit alweer).

Een impressie van mijn kant staat op mijn website, www.growingbonsai.net/noelanders/ . Ik zal later deze week ook een Nederlandse versie op mijn nederlandse bonsai site zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37023

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Weer terug van een geslaagd weekend! :)

Onder de indruk van de grote ruimte, erg fijn dat je even kon stilstaan en kletsen zonder dat je zowat weggeduwd werd. Ook de ruimte tussen de individuele opstellingen bij de tentoonstelling was een groot pluspunt. De belichting was wel wat minder, maar dat is altijd lastig om dat goed te krijgen.

Ook leuk om nieuwe verkopers met stands te zien, een ruimer aanbod en variëteit aan bonsai(gerelateerde producten), zoals suiseki, scrolls e.d.

Ik heb zelf geen bomen gekocht dit jaar, maar wel weer 2 mooie potten mee naar huis kunnen nemen. Zal de foto's in mijn bestaande topic van mijn pottencollectie plaatsen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37026

  • ASP
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 2
Weet iemand welke boom de overall prijs heeft gewonnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37029

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Jazeker, de Pinus Pentaphylla van Andres Alvarez Iglesias. Mario Komsta heeft deze (deels) gevormd.

Voor foto's en een filmpje, zie: www.bonsaiempire.com/blog/noelanders-trophy-2015
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes, Jman, ASP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37031

  • BomexX
  • BomexX's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 74
  • Ontvangen bedankjes 11
Het was de eerste keer dat ik een bonsaibeurs bezocht, en ik wist niet goed wat ik mocht verwachten.
Ik vond het wel indrukwekkend, maar ergens ook wel ontmoedigend.
Nadat ik die bomen daar gezien had dacht ik, zou ik die van mij ni wegdoen? Want die lijken nergens naar in vergelijking met wat ik daar gezien heb. :P

(toch besloten om ze te houden) :lol:

Het leek me ook allemaal nogal duur, maar ik heb ook nog geen benul van wat iets waard is omtrent potten, gereedschap of de bomen zelf.

Ben toch tevreden naar huis gegaan met een mooie pot van René Lecocq

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37033

  • Jman
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 2
Willie,
Ik bedoel inderdaad die 2 stam berk. Had nog wel serieuze snoeiwonden, maar toch... Voor mij zijn het zulke bomen (berk, beuk, zomereik, enz...) en bv die treurwilg 2jaar gelede die mij raken. Meer dan een afgeborstelde juniper met massa's dood hout. Gewoon omdat ik deze ken van toen ik als klein manneke door het bos liep :)... maarja dat zijn smaken, en smaken verschillen (gelukkig maar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jman.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37035

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Had je ook in die snoeiwond gekeken? Wit van de schimmel, kende hem van uit Duitsland geloof 2 jaar terug. Toen viel die snoeiwond nog meer op.
Zekers een toffe boom.
Ik heb nu dan wel die olijf gekocht, maar begin ook steeds meer een voorkeur te krijgen voor (voegere) inheemse soorten ( in hoeverre we daarover we nog kunnen praten)

Straffe pot BomexX. Ik voelde me net zo.

Mooie foto's en filmpje Oscar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XVI 9 jaren 2 maanden geleden #37040

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Ik heb ook een klein cascade potje gekocht maar ik heb er eigenklijk niet bij stil gestaan bij wie dit was.
Wel heb ik ook een setje borsteltjes gekocht om de bast op te poetsen bij Graham potter (hem herkende ik wel dadelijk van zijn vele prachtige you tube filmpjes) een enorm toffe kerel waar ik wel een leuk gesprek mee heb gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts