Onderwerp:

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66652

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef : Een paar plaatjes uit Japan..

Verkoophoek:





Omiya onsai museum, acer



Expo bomen







Demo boom



En nog even een tuin bezocht. Iemand die de boom herkent, en dus weet van wie de tuin is?


kimura

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66656

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

marcellucas schreef : kimura


:ohmy: :unsure: :P :woohoo:

Yep!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66662

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

leatherback schreef : 1000 yen is ongeveer 8 a 9 euro. Dus de jeneverbesjes die je ziet, liggen tussen de 70 en 150 euro.
Ze zitten wel vaak in fatsoenlijke potten. Als je meerekent dat ze allemaal gevormd zijn, zijn de prijzen niet belachelijk. Maar gelukkig hoef ik neit over prijzen na te denken: Je kan planten uit Japan niet importeren zonder quarantaine.


Heb ik nog gehoord. Ik wilde het gewoon eens weten of er veel verschil was tussen hier en daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66681

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

Tom Haest schreef :

leatherback schreef : 1000 yen is ongeveer 8 a 9 euro. Dus de jeneverbesjes die je ziet, liggen tussen de 70 en 150 euro.
Ze zitten wel vaak in fatsoenlijke potten. Als je meerekent dat ze allemaal gevormd zijn, zijn de prijzen niet belachelijk. Maar gelukkig hoef ik neit over prijzen na te denken: Je kan planten uit Japan niet importeren zonder quarantaine.


Heb ik nog gehoord. Ik wilde het gewoon eens weten of er veel verschil was tussen hier en daar.



Uiteraard is er een groot verschil tussen de aankoop in het land van waar het gemaakt is en de verkoop van diezelfde bonsai in het land waar hij ingevoerd is.

Als de planten worden aangekocht in Japan en naar Nederland worden geïmporteerd komen daar enorm veel extra kosten bij. Douane, belastingen, vervoerkosten, containerkosten om maar enkele op te noemen.

Wat soms wel verkeerd word gedaan in Europa is dat de bonsai gekweekt in Europa ook dezelfde verkoopprijzen krijgen van de bonsai die gekweekt zijn in Japan.
Dat is in het verleden te veel gedaan, maar er zijn gelukkig verschillende kwekers die dit door hebben dat het niet klopt. B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66682

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Echt leuk Jelle dat je bent kunnen gaan.
Dit jaar was er echt geen kans op dat ik nog in Japan zou geraken dus ik ben wel jaloers op iedereen die dit met de WBC hebben kunnen doen.

Al enkele dagen ben ik de demo's op youtube aan het volgen. Zo voel ik me ook een beetje daar. :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66685

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Kokedama schreef :

Tom Haest schreef :

leatherback schreef : 1000 yen is ongeveer 8 a 9 euro. Dus de jeneverbesjes die je ziet, liggen tussen de 70 en 150 euro.
Ze zitten wel vaak in fatsoenlijke potten. Als je meerekent dat ze allemaal gevormd zijn, zijn de prijzen niet belachelijk. Maar gelukkig hoef ik neit over prijzen na te denken: Je kan planten uit Japan niet importeren zonder quarantaine.


Heb ik nog gehoord. Ik wilde het gewoon eens weten of er veel verschil was tussen hier en daar.



Uiteraard is er een groot verschil tussen de aankoop in het land van waar het gemaakt is en de verkoop van diezelfde bonsai in het land waar hij ingevoerd is.

Als de planten worden aangekocht in Japan en naar Nederland worden geïmporteerd komen daar enorm veel extra kosten bij. Douane, belastingen, vervoerkosten, containerkosten om maar enkele op te noemen.

Wat soms wel verkeerd word gedaan in Europa is dat de bonsai gekweekt in Europa ook dezelfde verkoopprijzen krijgen van de bonsai die gekweekt zijn in Japan.
Dat is in het verleden te veel gedaan, maar er zijn gelukkig verschillende kwekers die dit door hebben dat het niet klopt. B)


Als jij als handelaar ginder bomen koopt, moeten die dan ook in quarantaine, en hoelang?

En waar vinden we die kwekers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom Haest.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66718

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tom Haest schreef : Als jij als handelaar ginder bomen koopt, moeten die dan ook in quarantaine, en hoelang?

Jazeker. 3 maanden. En dan ook alleen maar van kwekers die een export licentie hebben (En daarvoor hun k=bomen in met ine=sectengaas afgeschermde ruimtes houden. Verlies in Quarantaine is tot 10% vd bomen. Al met al moet je de aankoopprijs in Japan verdubellen voor de uiteindelijke verkoopprijs in nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66722

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
3 maand, das al een heel eind. Ocharme de boompjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66724

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

leatherback schreef :

Tom Haest schreef : Als jij als handelaar ginder bomen koopt, moeten die dan ook in quarantaine, en hoelang?

Jazeker. 3 maanden. En dan ook alleen maar van kwekers die een export licentie hebben (En daarvoor hun k=bomen in met ine=sectengaas afgeschermde ruimtes houden. Verlies in Quarantaine is tot 10% vd bomen. Al met al moet je de aankoopprijs in Japan verdubellen voor de uiteindelijke verkoopprijs in nl


Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Bedankt Jelle.

De kwekers hier in Europa zijn niet dik bezaaid. Er zitten er enkele in Duitsland en in Spanje ken ik er ook enkele. Maar de kwaliteit van de planten die vanuit zaad opgekweekt is tot een 20 jarige prébonsai zijn niet hoog. Aangezien dat we nog maar 1volle generatie met bonsai bezig zijn in Europa en de technieken niet altijd perfect zijn toegepast.
In Japan zijn er sommige kwekerijen die al meer dan 4 generaties opkweken van bonsai doen en daar de technieken verder en verder worden uitgediept.

Daarom dat het nog steeds een betere koop is om geïmporteerd materiaal te kopen van hoge kwaliteit. Ook al is de prijs hier dubbel van in Japan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

World Bonsai Convention 6 jaren 11 maanden geleden #66727

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik heb daar geen probleem mee, hoor.
Tegen dat ze hier zijn is er al wat moeite en risico mee gemoeid.
Als de boom het waard is, is hij het waard.
De prijzen in japan ken ik niet, deze van hier natuurlijk wel.
Daarom dat ik het eens vroeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts