Onderwerp:

Wilde Kastanje Bonsai 11 jaren 4 maanden geleden #14487

  • Herman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Allemaal,

Bijgaand een foto van een wilde kastanjeboom in mijn tuin. Deze heb ik herfst 2010 gekweekt, en toen in mijn tuin gezet. Nu heb ik het idee om er een bonsai van te maken. Echter ontbreekt het me nu aan de nodige kennis. Mijn vraag is wat te doen. Moet ik hem in het voorjaar uit de volle grond halen, en in een pot doen? En ik heb begrepen als de knoppen groter worden dat ik die er af moet halen om er voor te zorgen dat de vertakking beter wordt. En wat vinden jullie van het boompje? Is deze geschikt? Daarnaast vraag ik me af of ik in het voorjaar ook moet snoeien. Jullie horen het wel, ik ben een leek B)

Graag hoor ik van jullie :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wilde Kastanje Bonsai 11 jaren 4 maanden geleden #14489

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Om mee te beginnen wil je binnen een redelijke tijd een pre-bonsai hebben.? Dat wil zeggen dat die een beetje de basis heeft om een bonsai van te maken. Dan zou ik hem in de tuin laten staan waar die genoeg ruimte en voedingstoffen heeft om lekker te kunnen groeien. Voor het eventuele snoeien zou ik de onderste knoppen op 1 na weg halen vanwege dat er geen meerdere takken en of knoppen op de zelfde hoogte mogen zitten. Voor de rest zou ik niet weten maar hier alvast wat basic info gr bonsai1.2 ;) :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wilde Kastanje Bonsai 11 jaren 4 maanden geleden #14491

  • Herman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7