Onderwerp:

juniperus & picea 10 jaren 11 maanden geleden #19737

  • ray88
  • ray88's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 47
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag de juniperus virginiana & picea pungens "glauca" gesnoeid en gevormd. De picea heb ik goed gesnoeid, dus die laat ik voorlopig even met rust:) De juniperus vond ik even lastig om te bepalen wat ik ermee wou gaan doen, maar uiteindelijk wou ik beetje voor han-kengai stijl gaan met dubbele stam. 1 tak van de juniperus is lichtjes gescheurt tijdens het bedraden, wat ik het best daar mee doen?

foto,s> before & after

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus & picea 10 jaren 11 maanden geleden #19738

  • ray88
  • ray88's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 47
  • Ontvangen bedankjes 1
Oh en weten jullie hoeveel ik ong van de wortels af kan halen bij de juniperus? Ik wil hem gaan verpotten,maar de grote van de pot waar hij in gaat+de hoeveelheid wortels vind ik moeilijk te bepalen om eraf te halen. De pot waar hij in zat was 20*24 cm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus & picea 10 jaren 11 maanden geleden #19756

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
het scheuren: of niets doen, de wond heelt wel, en anders wat wondpasta erop om het helen te versnellen en kans op indringen van ziektes en gespuis tegen te houden. scheuren en zelfs breken gebeurd veel en vaak, zonder negatieve gevolgen..

Als een jeneverbes zeer gezond en sterk is, dan snoei ik rond de 50% max. vd wortels, meestal wat minder en doe het dan in fases verspreidt over enkele jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren