Onderwerp:

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24127

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Vandaag heb ik mijn Koreaanse den bedraad. Hij is nog niet echt top, maar ben toch benieuwd wat jullie er van vinden. Sommige zullen hem nog kennen van vorig jaar. Hij heeft het dit jaar super goed gedaan! En nieuwe groei!

Voor



Na



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24138

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Goede start bij een lastige plant!

Het is lastig te zien met de ondergaande zon er achter. Maar het lijkt alsof je takken halverwege een beetje te dik zijn (Dikker dan de takken er onder).

Ik heb er zelf ook een, sinds anderhalf jaar. Heb jij goede informatie over deze soort kunnen vinden? Ik ben wat aan het experimentere wat er gebeurd bij snoeien, en de plant krijgt wel goed knoppen op ouder hout, maar ik heb nog geen voorspelbaarheid bereikt.. Ook groeit hij erg langzaam (2 groeimomenten per jaar?)

Overigens.. Dit draadje had 22 views en geen enkele reactie.. Misschien moeten we op het forum iets vaker reageren op geplaatste foto's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24141

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Bedankt voor de reactie. Het klopt idd dat de sommige takken beetje te dik zijn. Van de dikste hb ik een Jin gemaakt. Ik had deze den gekocht in tuincentrum en zelf gesnoeid en gevormd. Ik had toen nog ni zo heel veel kennis. En probeer nu paar foutjes op te lossen. Mr toch is dit ene van men favo. Hij doet het goed en is ontzettend sterk!

Normaal mag je een Koreaanse den ni snoeien en kan er niet goed tegen. Mr bij mij gaat het goed. Wel een dik jaar moeten wachten voor nieuwe groei. En de takken verharde langzaam vind ik. Zijn heel soepel en springen makkelijk terug. Kan veel sap verliezen. Maar ik denk dat dit over een paar jaar een mooi boompje kan worden


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rennie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24142

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Idd jammer van die dikke takken; je zit het ook gelijk bij het vormen, je hebt de buigzamere takken leuk gevormd maar bij die dikke zul je dat wellicht alleen nog m.b.v spandraden voor elkaar krijgen. Misschien is het een optie, ik ken de soort niet maar het blijft een den, dat je iig probeert om volgend voorjaar 1 vd dikke takken bij de stam weg te halen. Normaal gesproken, and correct me if i'm wrong, zullen er dan bij de snijwond nieuw takken ontstaan. Zowieso zal dat natuurlijk een hoop tijd in beslag nemen maar zo is het wat in onbalans. Zowieso goed bezig, bedankt voor het posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24146

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
je hebt regelmatig ook takken op dezelfde hoogte.. kijk naar je takplaatsing en snoei de overbodige weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24189

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

AlexW schreef : je hebt regelmatig ook takken op dezelfde hoogte.. kijk naar je takplaatsing en snoei de overbodige weg.


Ja idd, maar ik denk dat ik op dit moment ni meer takken kan missen. Ik hoop dat die nieuwe groei krijgt. Want er is wel een lang stuk waar geen takken zijn. Tussen het midden en de top

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24192

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

tschreurs schreef : Ja idd, maar ik denk dat ik op dit moment ni meer takken kan missen. Ik hoop dat die nieuwe groei krijgt. Want er is wel een lang stuk waar geen takken zijn. Tussen het midden en de top


Ja, niet te veel meer weg snoeien. Deze soort groeit extreen langzaam. Wel heb ik midden op de stam opeens krachtige uitlopers gekregen, een goed jaar nadat ik in het voorjaar veel gesnoeid had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24193

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dacht, laat even zien wat ik bedoel. De tak in het rood is deze zomer opeens gegroeid uit een knop die in de winter ontstaan is, waarschijnlijk als reactie op mijn 50% loof verwijdering vorig jaar ~juni

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Koreaanse den, voor en na 10 jaren 8 maanden geleden #24228

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

leatherback schreef : Dacht, laat even zien wat ik bedoel. De tak in het rood is deze zomer opeens gegroeid uit een knop die in de winter ontstaan is, waarschijnlijk als reactie op mijn 50% loof verwijdering vorig jaar ~juni


Super! ik hb dat ik dat ook nog krijg op het laatste stuk waar geen takken zijn. En de bovenste takken zijn allemaal opdelfde hoogte. Moest er nog een paar ontstaan dan kan ik hier de overbodige wegsnoeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren