Onderwerp:

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 10 maanden geleden #33802

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Vandaag heb ik de eerste nieuwe knopjes ontdekt.
Het zijn er een stuk of 10, nog niet veel, maar het begin is er.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 9 maanden geleden #34279

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32
Ik heb hier ook een foto van mijn pinus sylvestris, in ieder geval een tak daarvan. Ik heb deze dus volgens de Ryan Neil aanpak gesnoeid en hij staat er mooi bij. Her en der beginnen nieuwe knoppen te komen. Ik heb een foto bijgevoegd, maar is toch niet goed te zien.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.




Hieronder staan fotos van een Pinus Thunbergie die ik ook op de Ryan Neil aanpak heb gesnoeid, begin juni alle nieuwe scheuten zwak en sterk en allemaal tegelijk.
Eerste foto is rechtonder goed te zien dat daar nog het stompje zit van de scheut uit het voorjaar en dat er dus twee nieuwe scheuten zijn gegroeid. Op de tweede foto zie duidelijk dat de groei terug op de stam, die zwak is toch allemaal nieuwe scheuten heeft gemaakt. ook even opmerken dat deze boom dus voor het laatst mest heeft gehad twee weken voor de scheuten waren gesnoeid, daarna alleen kraamwater gegeven. Ik zal pas weer gaan bemesten als de nieuwe scheuten zijn afgehard.

Ik ben blij met het resultaat en wilde het hier even delen.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea, leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 9 maanden geleden #34280

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Bij drie knoppen op het einde eentje verwijderen als je een goede vertakking op wilt bouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Laireag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 9 maanden geleden #34281

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32

rravenho schreef : Bij drie knoppen op het einde eentje verwijderen als je een goede vertakking op wilt bouwen.


Zal ik zeker doen, maar ik laat hem nu nog even met rust. In de nazomer zal hij zijn grote beurt krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 9 maanden geleden #34293

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

Laireag schreef :

rravenho schreef : Bij drie knoppen op het einde eentje verwijderen als je een goede vertakking op wilt bouwen.


Zal ik zeker doen, maar ik laat hem nu nog even met rust. In de nazomer zal hij zijn grote beurt krijgen.


Knoppen verwijderen kan je best nu doen. Ze zijn nog zacht en gemakkelijk zonder schade af te breken.
Zo geef je ook meer kracht aan de rest van de knoppen om een gezonder geheel te krijgen.

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

"Zomersnoei" Pinus Sylvestris 9 jaren 9 maanden geleden #34295

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32

Kokedama schreef :

Laireag schreef :

rravenho schreef : Bij drie knoppen op het einde eentje verwijderen als je een goede vertakking op wilt bouwen.


Zal ik zeker doen, maar ik laat hem nu nog even met rust. In de nazomer zal hij zijn grote beurt krijgen.


Knoppen verwijderen kan je best nu doen. Ze zijn nog zacht en gemakkelijk zonder schade af te breken.
Zo geef je ook meer kracht aan de rest van de knoppen om een gezonder geheel te krijgen.

Groeten.


Op het moment zijn de knoppen al kaarsen geworden. Ik wil juist dat de kracht over meerdere kaatsen wordt verdeeld, dan krijg je kleinere naalden. Ik ben nog niet zover dat ik de naalden al moet gaan reduceren, maar door eerdere jaren zo hard te bemesten zijn de naalden erg lang. Ze mogen iets korter, dat is handiger dadelijk bij eerste styling in de herfst, en ja dan ga ik hard snoeien en de nieuwe scheuten naar twee snoeien. Volgend voorjaar zal ik knopselectie uitvoeren.

Bedankt voor de respons.

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts