Onderwerp:

Treurvijg Golden King. 9 jaren 6 maanden geleden #35248

  • ArnoGommers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
benjamina

Hallo allemaal,

Ik wil al een langere tijd een bonsai boom, die ik dan het liefst ook zelf kan vormen.

Nu heb ik dus heel veel gelezen en stuitte ik op de: Treurvijg Golden King, oftewel een ficus benjamina.

Ik heb nu als plan om een ficus benjamina binnenplant te kopen van 50/75cm hoog. Deze wil ik dan ompotten in een lage kleinere pot.
Daarna wil ik hem flink terug snoeien tot mijn gewenste bonsai vorm. En dan nog de benodigde bedradingen toepassen.

Mijn vraag is, zijn er mensen die mij dit afraden of nog goede tips hebben?

Mvg Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Treurvijg Golden King. 9 jaren 6 maanden geleden #35249

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik zou een VEEL grotere kopen.

F benjamina is prima geschikt als kamerplant, en kan ook als bonsai gevormd worden. Maar de stammetjes zijn maar iel, zeker ten opzichte van het blad.

Een andere optie is om hem uit te laten groeien tot de stam een fatsoenlijke dikte heeft (Ik heb er nu een in de woonkamer met 10m dikke stam; Dat heeft 7 jaar geduurd, komende vanaf 2-3cm; wordt overigens geen bonsai).

Een ander alternatief is het kijken naar de kleinbladige varianten. Maar daar verdikt de stam nog minder snel.

Hier een ficus benjamina experiment aan mijn kant: www.bonsaiempire.nl/forum/algemeen/12629-root-over-rock-ficus ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts