Onderwerp:

Tot welke dikte kun je Ficus retusa sturen? 5 jaren 3 weken geleden #79511

  • Royton
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag allen,

Ik heb afgelopen week via Flora Holland een Ficus Retusa gekocht. Deze kan je nooit van tevoren zien en is het dus afwachten wat je krijgt van de kweker. De boom ansich vind ik erg mooi maar niet helemaal in verhouding. Ik zou graag een zijtak (+/- 1cm) wat naar beneden halen. Nu was mijn vraag is dit nog mogelijk? En hebben jullie evt nog meer tips qua styling? Het gaat om de tak in de blauwe cirkel. Alvast bedankt!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Royton.

Tot welke dikte kun je Ficus retusa sturen? 5 jaren 3 weken geleden #79513

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Naar mijn gevoel zorgt deze tak voor een onevenwicht in de boom. Hij is te recht en vooral te zwaar voor de hoogte waarop hij staat. Uitbuigen zal dat niet opvangen. Kijk eens goed wat het in het geheel van de boom doet als je hem volledig verwijdert. Hij lijkt me ook niet op een buitenbocht te staan. Eerder aan de binnenkant. Wat meestal storend oogt.
Kan je een foto van de bewuste plaats nemen zonder storende bladeren in de weg?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Royton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tot welke dikte kun je Ficus retusa sturen? 5 jaren 3 weken geleden #79514

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Met dik genoeg draad of een spandraad kun je hem best wat naar beneden krijgen...
Maar ik moet zeggen dat ik achter Iwan zijn punt sta over de verhouding en het bekijken of je hem kunt verwijderen.
Oja grond licht vochtig houden en niet schrikken als hij binnenkort wat blad gaat laten vallen...
Mijne doet na het van buiten naar binnen verhuizen voor de winter ook al zijn blaadjes laten vallen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Royton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tot welke dikte kun je Ficus retusa sturen? 5 jaren 3 weken geleden #79600

  • Royton
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hierbij een foto van de andere kant, deze is al wat mooier in balans maar je blijft die rare zijtak houden. Ik vind het wel mooi als er aan die kant iets van een tak zit om hem in balans te houden. Als je deze weg zou halen, is het dan mogelijk hier een andere tak te laten groeien? En is dit evt te stimuleren door een wondje te maken in de bast?

Het onderste takje is nu erg dun en groeit uit een soort koest, zou deze nog dikker worden of blijft deze zo dun?

Gr Roy

Bijlage niet gevonden

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren