Onderwerp:

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 10 maanden geleden #80747

  • Meekers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal!
Bij het intrekken van onze woonst 3j geleden hebben wij deze ficus als cadeau gekregen.. Kort nadien heeft hij redelijk veel bladerverlies gehad en iets daarna ook last van wolluis..
Nu sedert een kleine 2 jaar is ons boompje "stabiel" gebleven maar ik krijg em daar juist in het oog en eigenlijk ziet het niet uit met al die uitlopende takken.
Ik heb er zelf nog nooit aan gesnoeid of iets dergelijks, hij heeft wel steeds voldoende water en voedingsstoffen gekregen.
Nu vroeg ik mij af wat ik het beste doe hiermee zodat het terug iets mooi wordt..
Dus wat doe ik het beste? Gelijk al de uitlopende takken snoeien tot aan de stam en dan afwachten wat er verder gebeurt??
Graag had ik wat info verkregen over jullie expertise want ondanks je mss zou denken ben ik toch gehecht aan dit boompje..
Alvast bedankt!
Gr


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 10 maanden geleden #80754

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Om eerlijk te zijn, is dit eigenlijk een vraag voor een kamerplantenforum. Maar goed.

Ik zou ervoor zorgen dat de plant gezond wordt. Op dit moment is het meer een plant die nog leeft, niet een plant die er lekker gezond bij staat.

In de zomer is buiten veel beter dan binnen. Lekker in de regen en zon. Voor de zon wel even laten wennen. Als je dat goed krachtige groei krijgt, kan je aan terugsnoeien gaan denken wat zal leiden tot een berg nieuwe scheuten. Als je nu snoeit krijg je vooral afstervan van takken.

Zorg ervoor dat je plant op elke groeipunt continu nieuwe bladeren maakt. Als je dan 20,30 cm nieuwe groei hebt in juli oid, dan kan je gaan snoeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 7 maanden geleden #82010

  • Meekers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi
Zoals u zei heb ik mijn plant buitengezet, een goed maandje later alles gesnoeid en wonderwel is hij er precies helemaal bovenop geraakt. Wat zijn nu de volgende stappen? Moet ik beginnen snoeien met de uitstekende takken of..?
Groeten

Bijlage niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 7 maanden geleden #82011

  • Meekers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0

Meekers schreef : Hoi
Zoals u zei heb ik mijn plant buitengezet, een goed maandje later alles gesnoeid en wonderwel is hij er precies helemaal bovenop geraakt. Wat zijn nu de volgende stappen? Moet ik beginnen snoeien met de uitstekende takken of..?
Groeten

Bijlage niet gevonden

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 7 maanden geleden #82016

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Ik zou 't hier 'ns vragen?

www.groenforum.nl/viewforum.php?f=8

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp verzocht! Wat moet ik met mijn ficus doen?! 4 jaren 7 maanden geleden #82017

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Boompje ziet er een stuk gezonder uit dan 3 maanden terug. Wat de buiten lucht met een mens.. uhh plant... kan doen :)

Omdat het boompje nu buitenstaat, heb je er ook rekening mee gehouden, dat er gaten onder in de pot moeten zitten, zodat overtollig regenwater wel weg kan? Niet dat er straks wortel rot of iets op gaat treden. Want dat zou ook zonde zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren