Onderwerp:

Help met mijn nieuwe gemengde Ficus snoeien 4 jaren 6 maanden geleden #82234

  • Beau
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste lezers,
Ik heb laatst een nieuwe gemengde soort ficus bonsai overgenomen. Ik ben relatief nieuw in de bonsai wereld. Ik heb veel kennis maar ik ben bang om deze te snoeien. Ik ken snoeien en draden maar ik heb het nog nooit echt gedaan en heb hulp nodig met mijn ficus..

Ik laat nu zien hoe ze eruit ziet.




Ik wil graag iets moois ervan maken wnat nu zijn er super veel takjes boven en op de uiteinden van de takken aan het groeien en ik wil graag een mooie exotische look ervan maken.

Misschien kan iemand me voorbeelden werpen of me misschien helpen.

Dankje voor jullie aandacht en Hoop snel een reactie terug te krijgen

Beste wensen :)

Beau

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Beau. Reden: Fotos vergeten

Help met mijn nieuwe gemengde Ficus snoeien 4 jaren 6 maanden geleden #82239

  • Joep van Goch
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 1
De kruin zit overvol en die zou ik flink uitdunnen. Van de andere takken alleen de lange uitlopers die buitenmodels gaan er af halen.
Zet een bakje water. Meteen na het afknippen met een penseel of oude tandenborstel water op de snoeiplek wrijven om lekken van het melksap te stoppen.
Succes. Joep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help met mijn nieuwe gemengde Ficus snoeien 4 jaren 6 maanden geleden #82240

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Beau schreef : Ik heb veel kennis.
Ik ken snoeien en draden maar ik heb het nog nooit echt gedaan