Onderwerp:

Trident Maple, m'n eerste bonsai avontuur 4 jaren 1 maand geleden #83996

  • AaronvH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Vanmiddag naar de bonsai kwekerij van Iwan Roos geweest om mijn eerste echte stap in de bonsai wereld te zetten. Ik heb een chinese elm waarmee ik maanden geoefend heb en nu was het toch echt tijd voor een meer serieuze stap. Van te voren al beslist dat ik een pre-bonsai wilde kopen en hiermee lekker aan de slag te gaan voor vele jaren komende. Vorige week een houten trainingskist gemaakt en vandaag dus m'n eerste pre-bonsai aangeschaft. Na een goed gesprek met Iwan en veel bekeken te hebben heb ik besloten om een trident Maple vanuit de volle grond te kopen. De boom was zo uit de grond en daarna snel opweg naar huis. Helaas weinig foto's omdat mijn accu leeg ging en de boom was prio. Ik heb een foto gemaakt van de kluit zoals die uit de grond kwam, vervolgens alle grond van de kluit gehaald en wortels ingekort. De boom staat in akadama, puimsteen en lava.

Ik heb mij veel ingelezen, maar toch weet ik niet zeker welke takken gaan en welke blijven. Ik weet dat dit een persoonlijke smaak en keuze is, maar toch hoor ik graag jullie mening qua snoeien. Zelf zit ik te denken aan een informal upright stijl. Bedraden gaat volgend jaar pas gebeuren. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Trident Maple, m'n eerste bonsai avontuur 4 jaren 1 maand geleden #83997

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik zou kiezen om de zware takken die niet meer te buigen zijn en waar je geen beweging meer in krijgt weg te halen.

Ook bovenaan zou ik er eentje kiezen met wat jij het mooiste stamverloop vindt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: AaronvH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts