Onderwerp:

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91863

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
Pinus mugo volgens mij, maar ik kan me vergissen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91864

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Hier wat video's hoe je dennen over het algemeen kan snoeien.

www.youtube.com/results?search_query=herons+bonsai+pine

Doe je wel kaarsen snoei elk jaar? want anders wordt het boompje elk jaar een heel stuk groter, terwijl als je de kaarsen snoeit op juiste moment, je dichter bij de stam nieuwe knoppen krijgt, inplaats van aan het uiteinde van de de nieuwe kaars.

Je zou b.v. kunen beginnen met kijken waar er 3 kaarsen dit jaar uit gekomen zijn. en b.v. de middelste wegnemen.
De gene die b.v. naar beneden hangen of voor de stam langs kruisen wegnemen.

Als je een foto maakt, kantel dan je telefoon naar rechts, want links is volgens mij op zijn kop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91865

  • Iggi
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 45
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja, ik heb dit jaar alle nieuwe kaarsjes er uit gehaald, want ik vond al dat dat boompje te wijd werd en nu komen er van die grove naalden ervoor in de plaats opnieuw, dit is te zien op de foto's. De top was er al eens uitgehaald,niet door mij, maar daar is nu, niet dit jaar natuurlijk, een dubbele top weer ontstaan. Kan dat er dan ook uit, of eerst mezelf verdiepen in de filmpjes, die ik ga opzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91866

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Iggi, wat ik probeerde uit te leggen was dat het zeer moeilijk is om goed advies te geven bij een boom die je niet voor je hebt staan ( dat bedoelde ik met 3D). En zelfs als je er voor staat, zullen er evenveel meningen/ideeën zijn als mensen die er naar kijken.
Als je het niet weet, wacht dan gewoon, er is geen enkele reden waarom je nu "moet" snoeien. Tis trouwens ook het moment niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91867

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Sorry maar ik ga in dit geval geen pijltjes tekenen om aan te geven waar je moet snoeien.
Zo werkt het maken van een bonsai niet.
Ik doe het wel soms bij het aangeven van groffe snoei om een bepaalde stamlijn te creëren of iets dergelijks,
Dat is dan meestal bij een loofboom die niet in blad staat en waar je een duidelijk zicht op hebt.
maar in dit geval is dat wat mij betreft onmogelijk om het op een goeie manier te doen.
Het zicht wordt compleet belemmerd door de naalden van de boom.
Een den is nu ook niet de gemakkelijkste soort om zo maar wat mee te doen, en het zal wel goed komen.
Ik zou bvb dan ook eerst graag de knopvorming zien om de kracht van de boom te kunnen inschatten, want dat gaat bepalen hoe zwaar en waar ik zou snoeien.
Misschien kan je aangeven waar je woont, en is het dan misschien mogelijk om af te spreken met iemand die kennis van zaken heeft.
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 9 maanden geleden #91878

  • Iggi
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 45
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb alle kaarsjes er uitgehaald,het zat er vol mee. Ooit gelezen dat je dan op de kalere takken wat nieuwe uitloop kreeg. Ik zie nog niets.en ook omdat ik dacht de breedte te kunnen indammen.
Ik ga hier ook even informeren, wie me met wat snoei kan helpen. Ik zoek vaak op YouTube naar info.
Maar dat is toch nog moeilijk.
Ik weet nu dus dat het mogelijk een pinus Mugo is, dus zoek ik eerst maar daarop.
Misschien lukt het me.
Deze winter ook 2 mooie ,geen hele dure, denk ik helaas geloren.Heb t toen op het forum gezet,omdat ze totaal geen bladvorming maakten. Met een vraag wat te moeten doen
Het gaat om een vuurdoorn en een zelkova op steen. Tot op heden nog geen krimp.Heb ze nu opnieuw opgepot en hopen dat ze t nog gaat doen.Maar ik vrees het ergste.
Bedankt voor uw info.
Mocht t me niet lukken , meld ik me weer voor hulp.
Gr.Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren