Onderwerp:

Larix decidua snoeien (beginner) 2 jaren 2 maanden geleden #93837

  • IsahibnEls
  • IsahibnEls's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste leden,

Ik ben Yani Isah Meul (Ibn Els betekent; zoon van Els). Ik ben 25 jaar.

Ik ben nieuw op dit forum en heb mezelf 3 plantjes aangekocht.
Een Larix decidua van 16-17 jaar oud, een Prunus Mahaleb en een mooie Ulmus Parvifolia.

Nu wil ik de larix graag aanpakken na hem verpot te hebben want hij staat heel wild.
Hoe kan ik deze het best snoeien en welke tak raden jullie aan als top? Ik wil graag richting shokkan stijl aangezien deze heel recht is.

De fijne takjes zijn heel wild en zorgen dat ik mijn overzicht verlies. Mogen deze eraf?
Ik heb geen ervaring met bonsai.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by IsahibnEls.

Larix decidua snoeien (beginner) 2 jaren 2 maanden geleden #93849

  • Simonvveghel
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi Yani!

Ik reageer normaal niet met tips en tricks (dat laat ik altijd aan andere over op dit forum)
Wat een joekel heb je gekocht als startboom ;-)
Voornamelijk ben ik benieuwd of/hoe je hem van die zwarte plastic pot in dat kleine schaaltje hebt gekregen.

Ik pak dat soort dingen namelijk iets voorzichtiger aan normaliter, zeker bij mijn lariksen(maar daar kunnen andere anders over denken natuurlijk).


Over vorm en snoei kan ik niet goed oordelen op basis van je foto's.

Ik zou zelf nog niet voor de pot zijn gegaan maar eerst een jaar vorm bekijken , kijken hoe die groeit en reageert op handelingen die je uitvoert. Voornamelijk rustig kijken en genieten van je boom in verschillende seizoenen.
wat trekt je aan in de boom, wat vind je persoonlijk het mooiste gedeelte, wat word de voorkant van je boom.