Onderwerp:

probleem bonsai boom 1 jaar 5 maanden geleden #95427

  • Krolie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb een jaar geleden mijn eerste Ficus bonsai gekocht.
In het begin was het moeilijk om deze de goede hoeveelheid water te geven wat nu wel goed lukt.
Het probleem is dat de onderste takken dood zijn en dat enkel bovenaan de boom enkel nog bladeren goeien wat het nogal een zielige boom maakt om dit moment.
Is hier een oplossing voor of gooi ik deze weg en start ik opnieuw?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

probleem bonsai boom 1 jaar 5 maanden geleden #95428

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Hallo Krolie,

Waar staat je boom? Binnen, vlak bij het raam of er verder vandaan? je moet je voorstellen dat een Ficus uit tropische gebieden komt waar heel veel licht, temperatuur en luchtvochtigheid is. Dat hebben wij niet in onze woonkamers.
In het voorjaar wanneer het lekker warm is en in de zomer: naar buiten ermee. Dan zul je zien dat die het goed gaat doen. In de herfst en winter naar binnen: dicht bij het raam, elke dag even sproeien en het liefst een lamp erboven.
Dat doe ik ook met mijn Ficussen en dan blijven ze in de winter ook best aardig. (zeker niet boven een verwarming zetten).
Zolang die nog blad heeft, kan je Ficus er weer bovenop komen. Het zijn sterke bomen. Pas ook op voor tocht.
Succes en ik hoop dat je er wat mee kan ;)
Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

probleem bonsai boom 1 jaar 5 maanden geleden #95440

  • Panda
  • Panda's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Ficus loopt redelijk gemakkelijk uit heb ik gemerkt, dus het kan best zijn dat er ook onderaan nog nieuwe uitlopers komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts