Onderwerp:

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19183

  • m.yapan
  • m.yapan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 8
Heb vandaag 70% van het oppervlakte bedekt met mos uit het natuur. Er zaten wel kleine wormpjes in het mos die ik eruit heb gehaald. Kan dit verder en probleem worden?
Kan het bewateren bij mos een probleem worden, omdat het bijvoorbeeld niet doordringt?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19184

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Normaal gesproken gebruik je alleen mos als je binnenkort de boom gaat tentoonstellen. Het kan problemen opleveren dat water niet indringt, maar ook dat de kluit niet kan opdrogen. Daarbij gaan er beestjes in zitten en wordt het lelijk als er bij het mesten iets mis gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19185

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Waar heb je dit mos precies vandaan m.yapan? Het lijkt me eerlijk gezegd het type mos dat in Nederland veel op een donkere schaduwrijke grond groeit. Dit mos ziet er altijd erg groen en fris uit daar waar het groeit, maar zal het hoogstwaarschijnlijk in een bonsaipot niet overleven. Daarom gebruik ik meestal het mos dat tussen de stoeptegels groeit. Dit ziet er op het eerste gezicht niet zo aantrekkelijk uit, maar dit komt doordat erover gelopen wordt. Wanneer je dit echter goed uitspoelt, ontdoet van alle aarde, vervolgens versnipperd in een blender en uitstrooit over je pot heb je binnen een paar maanden een super groen mosbed. En zonder raar ongedierte. Met dit mos heb ik verder nooit problemen ondervonden met bewateren mits je niet de hele pot vol laat groeien. Ook moet je het af en toe weer kortknippen met de schaar. Dit knipsel kan je vervolgens natuurlijk wel weer gebruiken om uit te strooien over andere bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dsdevries.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19186

  • m.yapan
  • m.yapan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 8
Kleine stukjes van verschilde bomen in omgeving. Op stam of net eronder. Ziet er zeer aantrekkelijk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19188

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102

m.yapan schreef : Kleine stukjes van verschilde bomen in omgeving. Op stam of net eronder. Ziet er zeer aantrekkelijk uit.

Dat zei ik dus, het ziet er aantrekkelijk uit daar waar het groeit, maar het gaat niet overleven in een bonsaipot en gebruikt ook nog eens heel veel water. Je doet er verstandig aan dit mos te verwijderen en niet te gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19190

  • m.yapan
  • m.yapan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 8
Dat ie wel erg jammer zeg. Ziet er nu zo mooi uit. Ik hou het nog een aantal dagen op mijn bonsaipot, daarna zal ik het elders in mijn tuin het proberen te laten groeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 3 dagen geleden #19191

  • m.yapan
  • m.yapan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 8
Maar als deze moois veel water gebruikt, zal het bonsaigrond toch juist droog worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mos 11 jaren 2 dagen geleden #19192

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
mos pakt ook niet aan op verse akadama, die moet al fel afgebroken zijn voor het aanslaat.

en 1maal de zon erop schijnt is het ook gedaan. ik heb dat hier bij mijn esdoornbos het mos groeide er van nature op en is in de winter periode super om te zien, maar eens de zon er 2dag op geschenen heeft is het weer bruin tot de winter, dus heeft het geen effect mee he

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts