Onderwerp:

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34656

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik heb deze chamaecyparis lawsoniana snow white staan, nog in de tuincentrumpot. Het is niet de juiste tijd om te planten, maar het boompje krijgt onderaan bruine takjes. Zou ik hem eventueel toch nu kunnen planten?
Snoei kan ik dan zeker beter uitstellen tot volgend jaar?

BanzaiBonzai

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34657

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
de bruine blaadjes komen eerder door een tekort aan licht dan door niet planten.

Planten in pot kan je het hele jaar door in de grond zetten, zolang je maar niet aan de wortels gaat rommelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34665

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Boompje staat weliswaar niet in de volle zon, maar wel gewoon in het daglicht. Volgens mij krijgt hij licht genoeg. Wat zou een andere reden kunnen zijn? Ik heb op internet gevonden dat een chamaecyparis regelmatig gesnoeid moet worden, omdat hij anders te dichtbegroeid wordt, mwaardoor het binnenste bruin word.
Is dat hier aan de hand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34667

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

BanzaiBonzai schreef : Boompje staat weliswaar niet in de volle zon, maar wel gewoon in het daglicht. Volgens mij krijgt hij licht genoeg. Wat zou een andere reden kunnen zijn? Ik heb op internet gevonden dat een chamaecyparis regelmatig gesnoeid moet worden, omdat hij anders te dichtbegroeid wordt, mwaardoor het binnenste bruin word.
Is dat hier aan de hand?


Het binnenste krijgt minder licht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34668

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dat bedoel ik.. De plant zorgt ervoor dat de onderkant te weinig licht krijgt. Is heel gewoon bij heggen; Die moet je ook iets taps snoeien, om bruin worden tegen te gaan; tuinhoekje.nl/tips/heg-snoeien/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34681

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Bedankt voor de site. Ik ben al voorzichtig bezig geweest met een eerste snoeibeurt.
Als ik het boompje in een grote pot zet, kan ik die dan opvullen met gewone aarde of moet hier een grondmix in?
Ik vermoed van niet aangezien er de komende periode weinig groei zal zijn en ik hem in het voorjaar toch opnieuw verpot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34682

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Oh, ok je wilt de plant niet in de grond zetten, maar in een pot zetten? Als je het boompje in het voorjaar gaat verpotten, laat hem dan nu gewoon staan in de pot waar hij nu in staat. Geen enkele reden om hem te verpotten, lijkt me?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chamaecyparis lawsoniana snow white verplanten? 9 jaren 8 maanden geleden #34684

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik was ook eigenlijk van plan om hem in het voorjaar te verpotten, maar het tuincentrumpotje waar hij nu in staat is niet sterk genoeg voor de wind. Daarnaast denk ik dat het weinig bescherming biedt tegen de kou van de winter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by BanzaiBonzai.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts