Onderwerp:

wanneer verpotten,op zicht,de grote van de boom... 9 jaren 5 maanden geleden #35921

  • w.steve
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo,

na de winter zal ik voor de eerste keer moeten verpotten van enkele van m'n boompjes maar
wanneer kun je zien aan u boom of hij dit nodig heeft?boom te groot volgens pot enz....
laat maar horen want zoiets is volldig nieuw voor ik.
foto's nodig van de bomen die ik wil verpotten,vraag ernaar.
alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer verpotten,op zicht,de grote van de boom... 9 jaren 5 maanden geleden #35923

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Als de plant niet meer goed groeit, het water niet meer goed wegloopt, de pot zeer snel uitdroogt en de pot een dichte klomp met wortels begint te vormen weet je dat de boom verpot moet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer verpotten,op zicht,de grote van de boom... 9 jaren 5 maanden geleden #35927

  • w.steve
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 0
van mijn syzygium kan ik het boomje gewoon uit de pot tillen en zie ik dat de onderkant van de kluit grote wortels aanwezig zijn zonder potgrond eraan en ertussen.
Is verpotten altijd in een grotere pot zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer verpotten,op zicht,de grote van de boom... 9 jaren 5 maanden geleden #35930

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Verpotten van Bonsai is meestal niet in een grotere pot zetten. Wanneer een bonsai "af" is krijgt hij een passende pot die in verhouding is met de boom en de balans van het geheel.
Deze pot is passend voor een groot deel van het leven van de boom.

Jouw peperboompje zou dus weer in zijn pot terug kunnen. Daarvoor pas je snoei toe op de wortels om de kluit kleiner te maken en het aandeel wortels gaat dan terug en het aandeel grondmengsel omhoog.
Zo kan de boom weer verder groeien.

Jouw peperboompje zou ik niet nu gaan verpotten. Pas in het voorjaar als het weer groei laat zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer verpotten,op zicht,de grote van de boom... 9 jaren 5 maanden geleden #35931

  • w.steve
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 0
Verpotten zou ik zeker en vast uitstellen tot na de winter.Leuk om te weten dat ik de zelfde pot kan/mag gebruiken want
ik ben bang als ik naar een grotere pot ga dat hij sneller groeit qua loof want ik vind persoonlijk dat hij nu al redelijk wat loof
heeft voor het iets wat slanke stammetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts