Onderwerp:

nu nog uitgraven ? 7 jaren 5 maanden geleden #56213

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Hallo !
Ik heb de kans vandaag op mijn werk een pinus soort onbekend uit de tuin van een klant mee te nemen

waarschijnlijk lukt het wel om de gehele wortel kluit uit de grond te krijgen maar zou dit nog kunnen nu ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pim de Vreede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nu nog uitgraven ? 7 jaren 5 maanden geleden #56214

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Als hij echt NU weg moet bij die mensen (heb ik ook nog voor had) dan kun je het proberen, kun je hen overtuigen om ermee te wachten tot na de winter dan zou ik dit doen.
Soms zijn er tuinen die her aangelegd worden, mensen zitten er al lang mee in hun hoofd, hebben plots het geld ervoor en dan moet het onmiddellijk gebeuren en zitten ze niet naar bomen of eender wat te kijken, dus dan belanden (en we willen heus niet weten hoeveel mooi materiaal in de groenkompost terecht komt) in de groen afval verwerking :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.

nu nog uitgraven ? 7 jaren 4 maanden geleden #56427

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
:unsure: Hoi Dennis, de afgelopen dagen moest ik voor m,n werk een paar flinke knotwigen uitgraven en elders weer in de grond zetten.IK MOEST DEZE FLINKE JONGENS MET EEN GRAAF MACHIENTJE die twee uitgraven.
Ik vroeg nog aan de uitvoerder of het kon.Nee geen enkel probleem .Wat ik wel deed als voorzorg, rondom flink diep de pen wortels en de rest wortels flink diep doorsteken.Daarna een flinke kluit in een jute zak doen en natmaken.Mischien is een wilg een sterke boom maar het ging prima.Het weer is nog zacht[m,n vuurdoorn krijgt in de serre zelfs nieuw loof.Ik spreek voor m,n werk wel met hoveniers en zij hebben door het weer geen problemen met uitgraven in truinen.
Als je je goed voorbereid lukt het nu nog wel
sukses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nu nog uitgraven ? 7 jaren 4 maanden geleden #56428

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

hercules schreef : :unsure: Hoi Dennis, de afgelopen dagen moest ik voor m,n werk een paar flinke knotwigen uitgraven en elders weer in de grond zetten.IK MOEST DEZE FLINKE JONGENS MET EEN GRAAF MACHIENTJE die twee uitgraven.
Ik vroeg nog aan de uitvoerder of het kon.Nee geen enkel probleem .Wat ik wel deed als voorzorg, rondom flink diep de pen wortels en de rest wortels flink diep doorsteken.Daarna een flinke kluit in een jute zak doen en natmaken.Mischien is een wilg een sterke boom maar het ging prima.Het weer is nog zacht[m,n vuurdoorn krijgt in de serre zelfs nieuw loof.Ik spreek voor m,n werk wel met hoveniers en zij hebben door het weer geen problemen met uitgraven in truinen.
Als je je goed voorbereid lukt het nu nog wel
sukses


Gaan we knotwilg vergelijken met pinus?
Een knotwilg afgezaagde tak zal gewoon uitlopen als je hem in de grond steekt, bij wijze van spreken dan (en dan nog).
Als het niet MOET zeg ik NIET doen
Pinus met uitzondering van Mugo graaf je best uit in april-mei de mugo best in augustus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.

nu nog uitgraven ? 7 jaren 4 maanden geleden #56429

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik heb hem ook laten staan de klant zou hem laten staan kom ik in het voorjaar wel terug en anders weg is pech :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nu nog uitgraven ? 7 jaren 4 maanden geleden #56430

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Daar heb je goed aan gedaan Dennis ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren