Onderwerp:

Vraag 6 jaren 2 weken geleden #72883

  • Jo
  • Jo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste, mijn ficus ginseng boom stond mij niet aan verloor veel bladeren ik dacht ik ga die eens verpotten tot mijn verbazing bleek dat er daar 3 soorten aarde in was zelf klei is dat normaal ? ik heb die nu 3 maand nu is er andere aarde in en ik moet zeggen wel een groot verschil van kleur zie bijlage foto's

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vraag 6 jaren 2 weken geleden #72885

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Ik vermoed dat de grond ooit eens is aangevuld met andere grond.

Deze plant heeft echter echt niets met bonsai te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vraag 6 jaren 2 weken geleden #72909

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Deze Bonsai ? zijn productie planten en helaas voor u heeft dit niet echt iets met bonsai te maken.
Maar ik zou deze plant terug snoeien tot de eerste tak van de stam en dan een boom proberen op te
bouwen.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vraag 6 jaren 2 weken geleden #72915

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Ficussen van deze grootte zijn meestal samengesteld door enkele jonge takken met elkaar te vervlechten, die dan met elkaar vergroeien.
Bij uw plant heeft men geprobeerd daar een soort "kunstwerk?" van te maken door onderaan in het vlechtwerk een paar openingen te laten. Waarna de takken in die vorm zijn vergroeid. Daar krijg je nooit iets mee dat ergens op een bonsai zou kunnen lijken.
Als je deze plant een tijd goed gezond heeft gegroeid dien je na te gaan of er toch niet een verandering heeft plaatsgehad (plaats, belichting, voeding, droge lucht, wintersituatie....3 maand is ook nog een een periode van "verandering" voor je plant) Je kan je kennis beter halen uit artikels, fora, enz die advies geven over Ficus als kamerplant. Hopelijk heb je nog veel plezier van je plant.
Als je met bonsai wil beginnen lees je eerst goed in. Ook in de antwoorden op beginners vragen hier op het forum. In dat geval: zeer welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts