Onderwerp:

Fuij zand 5 jaren 4 maanden geleden #77842

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Goedemorgen,

Ik heb een vraag met betrekking tot grond mengsel, enige tijd geleden heb ik een Duranta bonsai aangeschaft. Nu wil ik deze gaan verpotten maar ik kan maar verdomde weinig vinden over deze bonsai (of ik zoek niet juist).

Ik wil hem gaan verpotten, omdat de wortels al uit de pot steken en om te kijken hoe de kluit er aan toe is. Het verpot moment word gewoon begin van het groei seizoen maar, ik zit wel met een grondsoort vraag. Voor zover ikk an zien staat de boom nu op Fuij zand, maar ik wil hem eigenlijk verzetten naar mijn normale grondmengsel waar al mijn bomen op staan het prima doen.

Mijn vragen zijn, waarom zou deze boom op Fuij zand staan (kan slecht info vinden over Fuij zand, anders dan het goed draineert). En zou ik hem over kunnen zetten op een ander grondmengsel

Groeten,

Remco

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Bijlles.

Fuij zand 5 jaren 4 maanden geleden #77851

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Leuke starter maar wel een uitdaging dat rechte stuk stam!
Fuiji zand nog nooit van gehoord maar kan geen reden bedenken waarom je hem niet naar je reguliere grondmengsel zou kunnen over zetten?

van wat ik lees over de soort: de besjes blaadjes en twijgen zijn giftig voor mensen maar niet voor vogels zijn ze niet winter hard en groeien ze in hun natuurlijke leefomgeving meestal in droge zanderige bodems wellicht dat dat iets te maken heeft met het huidige substraat?

Specifiek voor duranta bonsai vind ik ook op Google ook niet veel maar wel genoeg gewone tuinier websites met verzorging tips en tijden voor snoeien e.d.
Succes ben benieuwd wat je hiervan gaat maken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bijlles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren