Onderwerp:

Lesson learnt 5 jaren 2 maanden geleden #78926

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
En weer een les rijker in deze hobby. En ik hoop dat deze lees niet ten kosten gaat van deze mooie boom.
Tevens wil ik deze ervaring even delen met jullie hier.

In november heb ik bij de uitverkoop van een bekende winkel 2 bonsai’s gekocht voor een mooi prijsje.
Mijn zoontje wilde er 1 boompje en koos voor een Buxus.
Omdat het wat later in het jaar was had ik besloten om hem niet naar buiten te doen voor de temperatuur overgang, ik weet het, het is zeker beter voor de boom om hem buiten te zetten. Maar ik was wat voorzichtig. Ook besloot ik niet om de boom gelijk te verpotten, de boom komt bij een bekende winkel vandaan en is geen massa productie dus het zal wel niet nodig zijn. Tevens wilde ik hem niet te veel stressen, hij komt in mijn leef ongeving en die is anders dan waar hij vandaan kwam.

Wat me begon op te vallen aan de boom was dat hij niet veel deed en er steeds slechter begon te worden. Ik heb alles uit de kast gehaald om hem te verbeteren en de laatste week leek het beter te gaan. Hierop besloot ik om hem toch maar te verpotten.
Had ik dit maar gelijk gedaan, dit had voor de boom veel beter geweest.
Omdat de boom begon op te knappen lag het niet aan mijn verzorging naar mijn mening.

Maar 1 foto zegt meer dan 1000 woorden. De eerste foto is een foto van de wortel kluit (of wat er van over is). Volgens mij maakt de boom aan de linker kant weer nieuwe wortels aan, hopelijk zet dat nu lekker door.
De tweede foto is van de grond die uit de pot komt met alle wortels die er afgerot zijn.

Ik heb de andere boom die ik had gekocht heb ik ook gelijk verpot. Opzich was daar niks mis mee, waren het niet dat er een grote steen in zat.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Bijlles.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts