Onderwerp:

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80854

  • Thijs2163
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankje, toch wel een geruststelling. Al vind ik het wel raar dat voornamelijk de nieuwe bladeren dus verkleuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80860

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ah, de nieuwe. Dat had ik niet goed gelezen.
Dat is wel iets om in de gaten te houden.
Heb je de takjes niet teveel beschadigd met het bedraden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80958

  • Thijs2163
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Terugkomend op mijn probleempje: De grote bladeren blijven mooi groen, echter zie ik bijna dagelijks dat nieuwe (kleine) bladeren geel worden. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? De takken zijn niet beschadigd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80959

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Belangrijkste oorzaak is dat hij binnen staat..boom hoort buiten.
Probeer trouwens eens te het plantje in een bak water te zetten voor 20 minuten ofzo. Vergelijk dan eens het gewicht met als je hem op de gewone manier water geeft. Is hij aanzienlijk zwaarder in het eerste geval dan weet je dat bij gieten het water niet goed doordrinkt in de gehele kluit. Dan heb je meteen een andere oorzaak te pakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thijs2163

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80961

  • Thijs2163
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat eerste punt klopt inderdaad. Om die reden heb ik 'm altijd voor een open raam staan als ik thuis ben.
Heb 'm net een voetenbadje gegeven. Gewicht was vooraf 1030g en achteraf 1270g. Ik merkte inderdaad wel dat ik vaak water moest geven. Na 1.5 a 2 dagen voelt de grond al flink droog. Ben dus benieuwd of er verschil zit tussen gewone manier van bewateren.
Toch vind ik het frappant dat voornamelijk de kleine bladeren worden aangetast. Kan dit niet iets met mineralen gebrek oid te maken hebben? Ik gebruik om de +- 10 dagen vloeibare voeding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese iep grondsoort 4 jaren 10 maanden geleden #80964

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Thijs2163 schreef : Toch vind ik het frappant dat voornamelijk de kleine bladeren worden aangetast. Kan dit niet iets met mineralen gebrek oid te maken hebben? Ik gebruik om de +- 10 dagen vloeibare voeding.

Waarschijnlijk niet:
Te natte en te droge wortels, te droge of te natte omgeving, te kort frisse lucht, te kort licht: allemaal factoren die gevolgen hebben voor de gezondheid van een plant. Omdat een plant zijn voeding (=suikers) zelf aanmaakt (dmv zonlicht+co2, die in de lucht zit), zijn de bouwstoffen (die jij voeding noemt) van minder belang voor de gezondheid van de boom.

(Als je grond bovenop nat is wil dat niet zeggen dat het ook nat is dieper in de wortelkluit. Is dat niet zo dan komt er te kort zuurstof bij en dan kunnen er wortels sterven. En bepaalde wortels zijn direct gerelateerd aan bepaalde takken. De rest kun je wel invullen.
Aan de andere kant: te lang nat is ook niet goed. Dan vormt het een ideale voedingsbodem voor schimmels die bv wortelrot veroorzaken.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thijs2163

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts