Onderwerp:

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81383

  • Aryawanso
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
heb hier nog een zak aquarium grond staan van tropica soil powder mag ik deze gebruiken om bonsaigrond te mengen
vriendelijke groeten Roger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81403

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Over welke soort aquarium grond gaat het dan?
Er zijn er zoveel om zomaar te zeggen dat het bruikbaar is zonder te weten iver wat we spreken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81405

  • Aryawanso
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Aquariumgrond wordt gebruikt voor het plannen van een nieuw aquarium. Het is een complete onderste laag, die kan worden gebruikt zonder andere soorten onderlaag - zie hier hoe u deze kunt gebruiken.

Aquariumbodem is een complete onderlaag die zonder enige andere bodemlaag kan worden gebruikt
De korrelgrootte van 2-3 mm maakt het gemakkelijk om te planten
Aquariumbodem zorgt voor een goede groei en stimuleert rode kleuren
Hoe het product te gebruiken
Aquariumbodem zorgt vanaf het begin voor een goede en actieve groei en verhoogt de schaduw van de rode plant.
Het is een compleet substraat dat zonder enige andere bodemlaag kan worden gebruikt.
Aquariumgrond is verder een actieve bodemlaag die de pH-waarde verlaagt en de waterchemie enigszins beïnvloedt.
We raden aan dat u 25-50% van het water min. twee keer per week tijdens de eerste 4 weken na de oprichting van het aquarium.
Aquariumgrond wordt gebruikt voor het plannen van een nieuw aquarium. Het is een complete onderste laag, die kan worden gebruikt zonder andere soorten onderlaag - zie hier hoe u deze kunt gebruiken.

Aquariumbodem is een complete onderlaag die zonder enige andere bodemlaag kan worden gebruikt
De korrelgrootte van 2-3 mm maakt het gemakkelijk om te planten
Aquariumbodem zorgt voor een goede groei en stimuleert rode kleuren
Hoe het product te gebruiken
Aquariumbodem zorgt vanaf het begin voor een goede en actieve groei en verhoogt de schaduw van de rode plant.
Het is een compleet substraat dat zonder enige andere bodemlaag kan worden gebruikt.
Aquariumgrond is verder een actieve bodemlaag die de pH-waarde verlaagt en de waterchemie enigszins beïnvloedt.
We raden aan dat u 25-50% van het water min. twee keer per week tijdens de eerste 4 weken na de oprichting van het aquarium.


Bijlage niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81406

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Mijn beste Roger,


Dit is nu eens een schoolvoorbeeld van hoe iets mis kan lopen!
U heeft daar nog ergens een zak grond of kiezels gevonden en u wenst deze kost wat kost te herbruiken. Liefst als bonsaigrond.
Als ik al de artikels hier lees van mensen met problemen met hun bonsai dan is het merendeel hiervan te wijten aan grondmengsels of het niet frequent genoeg vervangen van de grondmengsels.
De tekst dat u doorstuurt slaat nergens op, het is een computervertaling of van iemand die er niets van af kent.
En dan nog....bonsaigrond....is dit voor pinussen, loofbomen, azalea's of nog iets anders want er zijn veel grondmengsels en nogmaals, de meeste problemen beginnen hiermee.
Dus, vergeet voor éénmaal de absolute wil om alles te herbruiken en neem geen risico's, tenzij de bomen het de gok waard zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81413

  • Aryawanso
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb alleen maar gevraagd of ik dit kon gebruiken indien niet ook ok simpele vraag simpel antwoord ja of nee dank u

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aquarium grond 4 jaren 9 maanden geleden #81417

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Aryawanso schreef : Ik heb alleen maar gevraagd of ik dit kon gebruiken indien niet ook ok simpele vraag simpel antwoord ja of nee dank u


Dan hou ik het op misschien.
Je kan ook kattenbakkorrel gebruiken, maar niet ieder merk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Aryawanso

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren