Onderwerp:

Acer Palmatum Deshojo 1 jaar 7 maanden geleden #95261

  • Breghtje
  • Breghtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Kan iemand me uitleggen hoe ik een bonsai in een grote houten bak van 40x40x11 CM plant. Ik heb een Acer Palmatum Deshojo gekocht van 25 jaar met een hoogte van 35 CM en een Koreaanse Haagbeuk van 10 jaar gekocht en ik wil ze groter hebben (+- 40-50cm en ik wil een boom, dik oud uitziend.) Kan iemand me zeggen hoe ik dat doe en welke grond ik best in de bakken doe? Ik dacht akadama en bosgrond.
Het gaat over prebonsais nog in hun trainingspot.


Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Deshojo 1 jaar 7 maanden geleden #95267

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 562
  • Ontvangen bedankjes 172
Ik heb zelf geen kist projecten, maar bij mij staat pas uitgegraven materiaal in een tuingrond mengsel met wat extra zand zodat het niet te nat blijft. Of ik zet pre bonsai ook wel in pure bims.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Deshojo 1 jaar 7 maanden geleden #95268

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Gebruik n grofkorrelig substraat bestaande uit akadama en bims, zorg dat alle korrels het zelfde formaat hebben, anders heeft het zeven geen zin omdat fijnere korrels anders in de ruimtes tussen de grovere korrels gaat zitten. Het doel van dit substraat is om veel zuurstof te krijgen bij de wortels en ook veel water met meststoffen kunt geven. Hierdoor kan de plant snel veel loof ontwikkelen en daardoor snel dikker worden. Nu is het alleen niet het moment om dat te doen. Maar als het daar de tijd voor is, moet je zorgen dat je alle oude grond verwijdert..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts