Onderwerp:

Jacaranda verpot en nu twijfel 11 maanden 4 dagen geleden #96103

  • Panfc
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo,
Vrij nieuw met Bonsai en helemaal nieuw op het forum. Na ca. 3 jaar sinds zaadje m’n Jacaranda verpot. Voornamelijk omdat ik ‘verse’ grond wilde voor mijn plantje. Nu heb ik Pokon Bonsai potgrond gebruikt, maar twijfel of dit de goede grond was, aangezien deze grond vrij veel water vast houdt en dit volgens mij niet gewenst is bij een Jacaranda. Zal ik hem wederom verpotten of moet ik hem gewoon laten staan en, na het eerste veel water gegeven hebben, op laten drogen en rustig aan doen met water geven?
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Jacaranda verpot en nu twijfel 11 maanden 4 dagen geleden #96105

  • Alexwa
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 3
Deze soort ben ik niet echt bekend mee.. maar de meeste loofbomen doen het goed in mix akadama met bims of zo..
Potgrond zou ik nooit echt gebruiken.
(Ook niet van die zogenaamde commerciële "bonsai potgrond")

Best Google je misschien eens naar een caresheet ivm deze soort en kijken of het een betrouwbare bron is.

Succes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panfc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Jacaranda verpot en nu twijfel 11 maanden 3 dagen geleden #96106

  • Panfc
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 3
Dank je, ik had deze van Pokon gekocht ivm een aantal yamadori die ik in trainingstrays wilde zetten. Simpel spul, niet te duur, maar prima voor wat ik nodig had. Niet over nagedacht en eigenlijk meteen deze Jacaranda verpot. Die deed het altijd aardig, maar niet super in normale potgrond, maar wortelgroei viel me tegen. Vandaar wat meer ‘ruimte’ met deze goedkope bonsai grond. Dacht ik in ieder geval. Maar de wortels van de Jacaranda kunnen niet goed tegen vochtige grond en dat houdt deze wel vast. Vandaar mijn twijfel.
De grondmix op zich is niet verkeerd ben ik wel achter, alleen dat water vasthouden kan voor rot zorgen als het te nat blijft.
Voornamelijk nu mijn vraag: kan ik hem twee keer verpotten binnen een paar dagen en zo ja, laat ik de grond er nu zoveel mogelijk aan de wortels zitten? Of helemaal schoon maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren