Onderwerp:

Hydrokorrels 10 maanden 1 week geleden #96211

  • Panfc
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo,

Ik ben Peter en nieuw met bonsai. Vind het al jaren heel interessant en ben begonnen met een aantal jonge plantjes te laten groeien. Een paar eikjes, een japanse hulst, een paar esdoorns. Natuurlijk wil ik enorm graag van alles doen, maar tot nu toe alleen wat bedraad.
Mijn vraag gaat dus over hydrokorrels. Ik lees natuurlijk overal over akadama en andere vervangende substraten. Ik lees nergens over hydrokorrels, wat in principe ook gebakken klei is en ‘hetzelfde’ doet als akadama. Gezien het feit dat ik er nergens over lees, zal het logisch zij.mn dat het toch anders is en niet goed te gebruiken is in je substraat.
Ondanks dat, zou ik graag willen weten waarom geen hydrokorrels te gebruiken. Als verdieping van kennis, begrip, niet om een wijsneus te zijn. Hoor het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hydrokorrels 10 maanden 1 week geleden #96212

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Hydrokorrels zijn te groot om als substraat voor kleine bonsais te gebruiken. Houdt niet genoeg vocht / voeding vast.
Hydrokorrels zijn meer te vergelijken met lava gesteete, veel grotere porieën en luchtiger. Alles loopt er door heen en houdt maar weinig vast. Vandaar dat het voornamelijk wordt gebruikt voor drainage onder in de pot. Of bij Hydrocultuur, waar de korrels in een laag water liggen. En daartussen de planten groeien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panfc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hydrokorrels 10 maanden 1 week geleden #96213

  • Panfc
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 3
Bedankt voor de snelle reactie. Het is me helemaal duidelijk en je uitleg klinkt heel logisch! Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts