Onderwerp:

Re: Acer Palmatum 13 jaren 4 dagen geleden #2058

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Een niet echt makkelijk exemplaar om vorm in aan te brengen. Uitgaande van de eerste foto, allereerst de lange tak die naar links gaat bijna helemaal weghalen, is veel te lang doorgegroeid. Op een volgende foto gaat er zo te zien ook nog zo'n lange tak de andere kant op, ook wegsnoeien. Het is eigenlijk vanaf de foto's moeilijk te zien wat er nou precies zou moeten gebeuren omdat het zo te zien een nogal warrig geheel is.
De beste optie is denk ik om die lange doorgeschoten takken tot op de hoofdstam weg te snoeien en van een bestaande jonge scheut een nieuwe top maken.
Er zal zich in de loop der tijd nieuwe groei ontwikkelen waar je dan verder mee aan de slag kan om er een betere vorm in aan te brengen dan nu het geval is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Palmatum 13 jaren 3 dagen geleden #2070

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Vind dat je er al best wel een goed model in hebt gekregen, vergeleken met die eerste foto's. Ik heb zelf vorig jaar een jong plantje gekocht, jaar of 2 oud schat ik.
Ik vind het ook lastig om te bepalen wat je terugsnoeit en wat je laat zitten; al te lange uitlopers zou ik wel terugsnoeien, om een compactere vorm te behouden. Ik had ergens gelezen dat het niet zulke harde groeiers waren maar ik verbaas me er ook over hoe snel hij groeit in deze periode. Ik zou het 'harde' snoeien toch aan het eind van de winter doen, kun je mooi aan het geraamte bepalen hoe hij eruit moet komen te zien. Andere topics al gelezen over Acers?


Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren