Onderwerp:

Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1135

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben laatst naarbonsai lodder geweest ! Je kijkt daar echt je ogen uit. Ik heb daar akadama aangeschaft en 2 bonsai's

De eerste is een Acer, als het goed is is deze winterhard klopt dit ? En de grond bevat uit allerlei kleine steentjes en de gele steentjes is het akadama wat ik heb gekocht. Als je ruikt aan de grond stinkt dit heel erg, wat zou dit kunnen zijn ?

Volgens mij is de 2e een carmona ? Deze heb ik gekocht voor een klein prijsje, Wie kan mij vertellen hoe ik hem een mooier uiterlijk geeft. En dan doel ik op hoe hij in de pot staat, het is nogal een flink kluit aarde wat omhoog komt.

Ik heb hem nu een week thuis staan, wanneer kan ik beginnen met wat takjes vormen en snoeien ?


Alvast bedankt,

Gr Glenn,

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1136

  • inge
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi, sorry kan je niet helpen. Maar ik wilde even zeggen dat ik de kleur van het Acer boompje erg mooi vind :)

groetjes en veel plezier ermee

Inge

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1140

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Als ik zo de foto van de Acer bekijk lijkt mij dat de boom recentelijk nog verpot is en zo te zien is er niets mis met het gebruikte mengsel.
Voor wat de Carmona betreft kan ik u niet verder helpen dan u te adviseren dit forum eens door te lezen en met name de boombeschrijving over deze soort.
Dat deze boom wat hoog is opgepot kan geen kwaad maar is een kwestie van smaak, ik persoonlijk had een hogere schaal gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Dicky.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1185

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Glenn schreef : Hallo,

Ik ben laatst naarbonsai lodder geweest ! Je kijkt daar echt je ogen uit. Ik heb daar akadama aangeschaft en 2 bonsai's

De eerste is een Acer, als het goed is is deze winterhard klopt dit ? En de grond bevat uit allerlei kleine steentjes en de gele steentjes is het akadama wat ik heb gekocht. Als je ruikt aan de grond stinkt dit heel erg, wat zou dit kunnen zijn ?

Volgens mij is de 2e een carmona ? Deze heb ik gekocht voor een klein prijsje, Wie kan mij vertellen hoe ik hem een mooier uiterlijk geeft. En dan doel ik op hoe hij in de pot staat, het is nogal een flink kluit aarde wat omhoog komt.

Ik heb hem nu een week thuis staan, wanneer kan ik beginnen met wat takjes vormen en snoeien ?


Alvast bedankt,

Gr Glenn,


Ja Glenn de Acer is winterhard.
Maar de boom op foto 2 lijkt me geen Carmona, lijkt me toch meer een ficus zo aan het blad te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1190

  • roy
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
en aan de stam tezien ook!
deze is licht en redelijk glad.
ik heb een carmona en de is donker en grilliger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1194

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Bedankt voor de reacties !

Heeft iemand enig idee hoe ik het uiterlijk van de wortelvoet en de ondergrond kan verbeteren ? Hier ziet er zo slordig uit.

Gr Glenn,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe Bonsai 13 jaren 1 maand geleden #1195

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Wil je de wortelvoet er meer laten "uitspringen" misschien en de grond wat vlakker maken of zie ik het verkeerd?
Een diepere pot lijkt me i.i.g. wel een optie, of de wortels moeten eens goed genoeid worden zodat de boom dieper komt te staan in de huidige pot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts