Onderwerp:

eerste cotoneaster cascade 11 jaren 7 maanden geleden #12547

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
vandaag had ik vroeger gedaan met werken en kreeg het idee om eens naar het tuincenter te gaan in de buurt. ik weet dat hier geen goed materiaal te vinden is maar het was sterker dan mezelf. thuis heb ik een geleend boek liggen waarin een mooie cotoneaster cascade staat die ik wou namaken. dus in het tuincenter had ik een leuke struik gevonden met ietwat potentie voor maar 4 eurie!

na 2 lange uren van knippen bedraden en bekijken heb ik toch een eindpunt bereikt. het is niet meteen wat ik voor ogen had door te weinig gezonde groei dichtbij de stam en in de top, maar het is een goeie start voor volgend jaar als de bonsai het overleeft.

zelf ben ik zeer blij over m'n eerste cascade zowel om de bonsai zelf als voor de ervaring die ik eruit gehaald heb, want scherpe bochten maken in een dikke tak is zeker niet gemakkelijk!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eerste cotoneaster cascade 11 jaren 7 maanden geleden #12548

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55
waarom zou je niet deftig vinden in een tuincentrum? Voor 4 euro ben je niet bedrogen hé. Leuk om op te oefenen en je leert er wat mee bij.
Misschien niet het juiste moment voor zo een drastische snoei... De nieuwe groei die je nu gaat stimuleren zal misschien niet sterk genoeg zijn voor de winter.
Bescherm hem goed deze winter. Het zijn wel sterke rakkers die mispels.
Is het een cottoneaster franchetti?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by kevofski.

eerste cotoneaster cascade 11 jaren 7 maanden geleden #12558

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Ziet eruit als een goed begin, veel plezier met de verdere ontwikkeling :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eerste cotoneaster cascade 11 jaren 7 maanden geleden #12566

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
het is een horizontalis en voor 4 euro ben ik zeker niet bedrogen. ^^ het was een badje! (koopje) normaal gezien vind ik niet snel iets degelijks in een tuincenter want meeste planten zijn niet gegroeid met idee voor bonsai dus weinig loof op juiste plaatsen en vaak geen mooie stam.

ja ik weet dat dit een drastische snoei is op het tijd van het jaar maar we zien wel. een van de redenen dat ik het toch deed is ervaring. volgens mij word je beter in bonsai stylen door te oefenen oefenen oefenen. daardoor koop ik nog goedkoop materiaal omdat ik hier mee kan oefenen. als ik een verpruts is het nog niet zo erg. dit wil niet zeggen dat ik geen liefde heb voor het boompje maar dat ik het minder erg zou vinden dat deze dood gaat dan een boom van 100 euro.

mijn mooiste bomen zijn wel degene die ik zelf gemaakt heb en niet zulke mallsai die gekocht is waar je bijna niets mee kan doen. ik ben trotser over de tuincenterplanten die ik zelf gevormd heb doordat ik deze zelf naar bonsai heb gevormd en deze persoonlijker zijn. daardoor ben ik blij met deze cotoneaster ookal zitten er fouten in. tuurlijk zoals meestal doen fotos de boom geen goed aan en ziet ie er beter uit in het echt.

grts
jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren