Onderwerp:

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12726

  • kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

Ik denk dus dat alex (en ikzelf ook) dat bedoelen, dat je je eerst moet concentreren om het in leven te houden van een boom in pot, een bonsai. Dat is de basis: het in leven houden, de watergift, het voeden, het verpotten.


vind ik ook, bij de krijgskunsten die ik doe moet je erg langzaam beginnen en dan steeds sneller.

Ik weet dat jongelui in de puberteit zichzelf heel snel volwassen voelen en denken de wereld, het leven en zichzelf al helemaal te snappen, maar er zijn wetenschappelijke bewijzen, dat een menselijk brein pas na je 20e volgroeid is, dat je bijvoorbeeld ook pas zo rond je 21e ECHT en volledig bewust bent van welke gevolgen je acties, je daden en je gedachten hebben.


zei mijn moeder ook al, ik ben de hele basisschool gepest en liep altijd voor met werk, dus ik had erg veel tijd om na te denken. Tegenwoordig denk ik nog steeds veel na, dit doe ik terwijl ik fiets of huiswerk maak, per dag wordt ik wijzer want er is geen grens waar je op je wijst(goed gespeld?) bent.

Dat je veel over filosofie leest, wil niet meteen zeggen, dat je het leven begrijpt.


dat snap ik.

Dat leer je alleen te begrijpen door ervaring (zoals alles in het leven)


leed is de leraar, wijsheid is de les.

Maar waak ervoor, dat je niet overmoedig wordt


zwakte in de familie, net als autisme(bij ALLE mannen aan mijn vaderlijke kant.(dit maakt mij niet speciaal.))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12727

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
autisme is geen zwakte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12729

  • kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

mighty mouse schreef : autisme is geen zwakte!


weet ik, ik vind het niet irritant, het is een gave voor mijzelf bijv, hoe ik kijk op de wereld.
enige 2 nadelen zijn
1.discriminatie op school door lager opgeleiden
2.meer moeite met leren (is niet zoveel ook al heb ik ook dyslexie.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12731

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

kittyvlekkie schreef : 1.discriminatie op school door lager opgeleiden
2.meer moeite met leren (is niet zoveel ook al heb ik ook dyslexie.)


Ik ben je even helemaal kwijt????

Je zit nog op school, dus de mensen op je school hebben toch dezelfde opleiding als jij?
Dus hoe kun je worden gepest door lager opgeleiden?

Je hebt meer moeite met leren, maar je liep altijd voor met je schoolwerk???

Je lijkt me echt een heel leuk en interessant persoon.
Dat je dyslexie hebt, wil alleen zeggen dat je een beelddenker bent, maar ook dat je beide hersenhelften in harmonie samenwerken, dus je begrijpt dingen vaker eerder ook al kun je niet helemaal goed uitleggen hoe of waarom je hebt begrijpt.
En autisme zorgt meestal juist voor een verhoogd intelligentie. Heb een collega die hogere wiskunde gestudeerd heeft en allemaal supertechnische snufjes uitgevonden en ontwikkeld heeft. Hij is zo autistisch als wat.

Wees trots op wie en wat je bent. Je hoeft niet steeds "excuses" te gebruiken voor wie je bent of waarom je bent zoals je bent.
Hier op het forum wordt iedereen gerespecteerd en geaccepteerd zoals die is. Hoe jong, oud, ervaren, onervaren etc dan ook.
Alleen persoonlijke uithalen worden niet geaccepteerd, maar doorgaans hebben bonsaisten en degelijk respect voor de natuur die ze ook voor medemensen tonen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dea.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12734

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
als je het op een bepaalde manier bekijkt heeft iedereen wel een vorm van authisme.. en vandaag zijn diegene die het letterlijk hebben meestal nog het normaalste..

Wees trots op wie en wat je bent. Je hoeft niet steeds "excuses" te gebruiken voor wie je bent of waarom je bent zoals je bent.
Hier op het forum wordt iedereen gerespecteerd en geaccepteerd zoals die is. Hoe jong, oud, ervaren, onervaren etc dan ook.

niets aan toe te voegen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by AlexW.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12735

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169

AlexW schreef : als je het op een bepaalde manier bekijkt heeft iedereen wel een vorm van authisme.. en vandaag zijn diegene die het letterlijk hebben meestal nog het normaalste..

Wees trots op wie en wat je bent. Je hoeft niet steeds "excuses" te gebruiken voor wie je bent of waarom je bent zoals je bent.
Hier op het forum wordt iedereen gerespecteerd en geaccepteerd zoals die is. Hoe jong, oud, ervaren, onervaren etc dan ook.

niets aan toe te voegen..


Helemaal mee eens Dea!

Laat dit dan een mooie afsluiter zijn om weer on-topic te gaan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12737

  • kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

Je zit nog op school, dus de mensen op je school hebben toch dezelfde opleiding als jij?
Dus hoe kun je worden gepest door lager opgeleiden?


ik zit op een school met VWO en HAVO, ik doe VWO+(hoogste niveau) en wordt vooral gediscrimineerd door Havo leerlingen. ik kan hier tegen, ik had helemaal geen vrienden op de basisschool en ben bevriend met veel mensen op de middelbare school, jullie moeten begrijpen dat ik niet gepest wordt, daar ben ik te groot en te sterk voor.(niet egoïstisch gezegd.) maar de meeste HAVO leerlingen gaan voor het sociale leven wat ironisch inhoudt dat ik niet helemaal geaccepteerd wordt.

Je hebt meer moeite met leren, maar je liep altijd voor met je schoolwerk???


ik HAD geen moeite met leren, geen sociaal leven, dus minder afgeleid. maar in de 1e en 2e (toen de hormonen mijn logica wegnamen) zat ik in de problemen met de cijfers omdat ik het sociale leven had ontdekt en ik vond het geweldig maar dat kwam ten koste van de cijfers, in de 3e zat ik in een klas met allemaal, ehm, mensen die mij niet begrepen, negeerden mij voor de lol, nu in de 4e loop ik ver voor omdat ik bijna alles al in de les af heb en als dat niet zo is ben ik na 15 min van school, klaar met mijn huiswerk. het enige nadelige van mijn dyslexie is dat lezen minder aantrekkelijk is omdat het verwarrend kan zijn(ligt aan het boek en hoe het is ingedeeld.) en omdat het nogal lang duurt. ik lees het liefst informatieve boeken, vooral geschiedenis(door naar de geschiedenis te kijken kunnen we de problemen van de toekomst voorspellen.) en filosofie.

Je lijkt me echt een heel leuk en interessant persoon.


bedankt.

dus je begrijpt dingen vaker eerder ook al kun je niet helemaal goed uitleggen hoe of waarom je hebt begrijpt.


precies.

Wees trots op wie en wat je bent.


ben ik ook.

Je hoeft niet steeds "excuses" te gebruiken voor wie je bent of waarom je bent zoals je bent.


ik denk hier zo over: als iemand normaal iets goeds doet is het licht indrukwekkend, als iemand iets doet wat moeilijker voor hem is en doet het net zo goed als de ander, is het erg indrukwekkend.

gebruik NOOIT iets als een excuus. 'elke dag moet een man zijn limiet overschrijden' -Bruce Lee.

(jullie moeten begrijpen dat ik optimistisch op de wereld (vooral)kijk maar ook via andere perspectieven kijk wat interessante gedachten kunnen opleveren.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12739

  • Arjen
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 4

kittyvlekkie schreef : ik denk hier zo over: als iemand normaal iets goeds doet is het licht indrukwekkend, als iemand iets doet wat moeilijker voor hem is en doet het net zo goed als de ander, is het erg indrukwekkend.


Waarom zou je net zo goed of beter dan een ander moeten zijn?
Iedereen is goed in zijn eigen ding.
Je zou in dat geval juist je eigen draai er aan moeten geven en je zelf moeten ontwikkelen, in plaats van een ander na te doen en volgens zijn verwachtingen te leven.
Het kan zeker een uitdaging zijn om iets net zo goed of beter als een ander te doen, maar blijf vooral je zelf.

(p.s. het kan zijn dat ik je verkeerd heb begrepen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Arjen.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12740

  • kittyvlekkie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

(p.s. het kan zijn dat ik je verkeerd heb begrepen)


je hebt me helemaal verkeerd begrepen XD
ik ben ALLANG over de fase van zelfvertrouwen krijgen en dingen durven, ik doe vaak acties die anderen niet doen en ik kies vaak rust boven vrienden. voor iedereen zeg ik dit, jullie hoeven geen advies te geven over wie ik moet zijn, want jullie kennen mij niet in het echt en dus is jullie inschatting minder nauwkeurig(klinkt heel egoïstisch) maar hier bedoel ik mee dat ik in het echt anders overkom dan op het forum.

en ook was ik vroeger sociaal incompetent, dat heb ik weggewerkt, dus ik kan emoties 'uitschakelen' behalve schuld maar ik doe altijd aardig dus ik heb daar bijna nooit last van, dit betekent ook dat als een van mijn boompjes doodgaat zal ik dat erg vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by kittyvlekkie. Reden: er moest nog wat bij.

buitenboompje 11 jaren 7 maanden geleden #12741

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13
Ik dacht dat dit een forum is over bonsai niet over psychologie? Het topic is: buitenboompje.... LOL :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren