Onderwerp:

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13358

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Dag allemaal!

Deze vond ik tijdens het opruimen van de tuin. Was best nodig moet ik zeggen. Wat me opviel was meteen de erg mooie wortelvoet (volgens mijn mening). Ik dacht onmiddelijk hier valt wat van te maken! Wel denken jullie dat ik hier uiteindelijk een bonsai van zal kunnen maken? De stijl die ik ervoor wou gebruiken weet ik nog niet. Daar wou ik deze avond eens naar gaan kijken want anders vlot het werk in de tuin niet.

Dank voor jullie meningen!












Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13360

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Als ik uit elke stam 1 vertakking laat groeien en dit verder als hoofdstam gebruik om als het ware een tweestam te creeren dan neem ik aan dat deze zijtak zal verdikken en zelf nieuwe knopen zal aanmaken? waardoor de secundaire takken gevormd worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13364

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
EINDRESULTAAT!!!











*ps: is het mogelijk om de titel van dit topic te wijzigen?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13369

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

YACK schreef : Als ik uit elke stam 1 vertakking laat groeien en dit verder als hoofdstam gebruik om als het ware een tweestam te creeren dan neem ik aan dat deze zijtak zal verdikken en zelf nieuwe knopen zal aanmaken? waardoor de secundaire takken gevormd worden?


ja, dat kan
en nee je kan de titel niet veranderen, de admins en moderators wel.
maar ik vind dat het wel potentieel heeft, het is een buxus zover ik kan zien?

ik vind een tweestam goed idee, en ik vraag ook tegen mijn buren waar ik tuinwerk doe(verdient lekker) of ze boompjes die ze weg willen gooien eerst aan mij willen laten zien, er zit soms wel wat mooi potentieel tussen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YACK

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13373

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Ben jaloers opvjecdat je tuinwerk kan doen. Zou niets lievers doen als dat. Helaas ben ik nog te jong om aan een bijbaantje te doen. Misschien dat ik binne 2 jaartjes eens ksn haan solliciteten bij het. Tuincentrum. Wat vind je verder van het boompje na .het licht bewerken(zie je naulijks) en het verpotten? Potkeuze enso.

Dank voor je mening

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13374

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
het bewerken is mij niet opgevallen en vind de pot erg mooi en ik zou hem nog mooier vinden als er mos op zat, maar hoe oud ben je? ik ben 15 en deel folders rond om tuinwerk te krijgen, er zijn genoeg mensen die hier hulp bij willen(oudere of luiere of minder kundigen), helaas is dit tijdelijk werk, maar de helft van het jaar omdat in de winter nauwelijks onkruid groeit, dat levert wel wat geld op maar het is niets vergeleken met wat je verdient in de lente en de zomer.

het is onofficieel werk dus er is geen echt leeftijdslimiet, het ligt echt aan de persoon dat het wil doen(lichaamsbouw, handigheid).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13376

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Ben slechts 14. Dank voor de tip van die folders uitdelen. Denk dat ik daar in het voorjasr eens werk van ga maken of in de winter mezelf opgeven.om sneeuw te ruimen of zo. Als ij zeg dat ik best wel handig ben klinkt dat misdchien egoistisch dus houd ik het maar bij "ik kan wel wat" Ben dsgelijks met planten bezig en help regelmatig maan grootouders metvhet onderhouden van hun tuin. Heb ook een moestuin waar ik alles zelf opkweek en met de hand bewerk.


Wat bedoel je met dat mos? Wasr zou je nog was mos leggen want nu heb ik het enkel onder de wortels gestoken zoals je kan zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13379

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
als je hem binnen houdt komt er nooit mos op, als hij buiten staat en je hebt een klein laagje aarde boven de akadama geplaatst dan komen daar sporen op en groeit er bijna automatisch mos op.

ik was niet op het sneeuw ruimen idee gekomen, bedankt!

een buxus is een buitenplant dus ik ga ervan uit dat hij buiten staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13380

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
uiteindelijk zal hij ook naar buiten gaan maar deze winter houd ik hem toch nog binnen. Hij is pas verpot en heb toch best veel wortels moeten wegsnoeien(meer dan ik gedacht had) en zou niet willen dat ie dood gaat als hij te snel naar buiten gaat of kan dit zonder probleem? hij heeft toch altijd al buiten gestaan dusja?

( nieuw in de bonsai wereld sinds een halfjaar je kent het wel ;) vol met vragen )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zien jullie wat ik zie? 11 jaren 6 maanden geleden #13381

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

YACK schreef : Hij is pas verpot en heb toch best veel wortels moeten wegsnoeien(meer dan ik gedacht had) en zou niet willen dat ie dood gaat als hij te snel naar buiten gaat of kan dit zonder probleem? hij heeft toch altijd al buiten gestaan dusja?

( nieuw in de bonsai wereld sinds een halfjaar je kent het wel ;) vol met vragen )


in welke proportie heb je wortels weggesnoeid? want je moet evenveel proportie van bladeren als wortels knippen en andersom, maarja.
de boom is inheems in deze regio en heeft er geen probleem mee, bij 5-10 in de min moet de boom beschermd worden en hij zal het buiten lekkerder vinden dan binnen.

en ik zit ook nog steeds vol met vragen over veel dingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren