Onderwerp:

juniperus dubbelstam 11 jaren 3 maanden geleden #15752

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Hallo Nik,

Om nou te zeggen dat je Juniperus in de categorie "dubbelstam" valt betwijfel ik. Wat als tweede stam wordt gezien is toch meer een laag aangezette zijtak.
Om dan toch het beeld van dubbelstam te krijgen zou dan idd zoals eerder werd vermeld die onderste tak meer verticaal moet worden gezet.
Maar dan wel bedraden zoals het hoort, want zo te zien op de foto's is dat niet op de juiste manier gedaan.
En juist o.a. dergelijke (bedradings)technieken kun je leren uit bonsaiboeken waar e.e.a. middels foto's en tekeningen wordt verduidelijkt. :)
Maar verder heb je wel een boompje met mogelijkheden en met wat hulp kun je er een leuke bonsai van maken.
Tja en wat betreft de prijs, dat is aan een ieder voor zich om dat al dan niet bekend te maken. Vind dat eigenlijk niet echt belangrijk.
Maar i.i.g. succes ermee!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus dubbelstam 11 jaren 3 maanden geleden #15757

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

bakker1985 schreef : ivm de splitsing: als deze niet zo laag was had ik het boompje wel laten staan, dan kan men niet echt spreken van een dubbelstam


in MIJN beleving, kun je nog steeds niet spreken over een dubbelstam, eerder over een moyogi met een lage karaktertak.

een dubbelstam, zijn 2 bomen die uit 1 stam komen.
bij jouw zie ik enkel 1 boom, en van die tak valt (nu nog) niet echt een 2e "boom" te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts