Onderwerp:

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16087

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Hey Bonsaiempire!

Ik heb al wat vragen gesteld over mijn boompjes, toch wou ik ze hier even laten zien. Aangezien mijn boompje nu al 2 maanden in huis staat en leeft :).

Carmona

Dit boompje heb ik gekregen op mijn verjaardag, was al een tijd lang fan van bonsai maar nog geweten dat je ook gewoon in een tuincentrum bonsai boompjes kon kopen. Met mijn zusje naar het tuincentrum geweest en dit boompje gekocht:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16088

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
foto??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16090

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
... er gaat steeds wat fout als ik iets wil posten, hierbij mijn verhaal even overnieuw. foto's zet ik even apart.

Hey Bonsaiempire!

Eerst zal ik me eens even voor stellen: Frank van der Velde, uit Sneek.

Ik heb al wat vragen gesteld over mijn boompjes, toch wou ik ze hier even laten zien. Aangezien mijn boompje nu al 2 maanden in huis staat en leeft.

Ik zocht ook al wat naar een bonsai vereniging ergens in Friesland, iemand ideeën?

Carmona

Dit boompje heb ik gekregen op mijn verjaardag (dec 17), was al een tijd lang fan van bonsai maar nog nooit geweten dat je ook gewoon in een tuincentrum bonsai boompjes kon kopen. Met mijn zusje naar het tuincentrum geweest en dit boompje gekocht:
Foto 1

Dit boompje heb ik 2-3 weken tot rust laten komen, veel op forum gelezen en las dat het beste was om je boompje na aankoop snel te verpotten. Wou graag ook meteen een nieuw potje + akadama en kuryi dit heb ik gekocht op bonsaiempire. mijn boom ik volle akadama gezet met een beetje kuryi.
Foto 2

Ik zag mijn boompje snel achteruit gaan blaadjes vielen eraf. misschien kwam het door de snelle verandering van grond, maar 2-3 weken later heb ik mijn boompje toch weer snel verpot in andere grond hij staat nu in 10% akadama 10% kuryi en de rest bonsai potgrond gekocht bij de Ranzijn. Zie dat ie weer groenere bladeren krijgt en niet meer zo hangen :) hopen dat hij het zo volhoud
foto 3

Een week terug ben ik maar weer eens een kijkje gaan nemen in de Ranzijn daar zag ik een mooie Ficus en een Ulmus. De Ficus leek mij eigenlijk gewoon een leuk boompje om ook te hebben had niet zoveel meerwaarde, aangezien het een makkelijke boom was om te verzorgen dacht ik deze neem ik ook maar mee.
foto 4

De Ulmus is volgens mij nog erg jong, maar had al wat bloei. Zelf vind ik de stam niet zo mooie vorm hebben maar dacht hier kan ik wel wat mee proberen. misschien een stekje van maken? en/of lekker laten groeien en kijken wat hij gaat doen.
foto 5


Altijd leuk om iets te delen :)

En misschien hebben jullue ook een leuk idee met mijn ulmus?

Gr,

Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16092

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Foto's! B)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16093

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Meer!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16095

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
En de laaste

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16096

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Ja er is een vereniging in Friesland die aangesloten is bij de NBV (Nederlandse Bonsai Vereniging)
de bijeenkomsten zijn meestal op dins- of donderdagavond in Bakkeveen.

Je kunt de voorzitter Meindert een mail sturen voor meer info:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16097

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Frank,

Ik neem aan dat de Carmona op de eerste foto nog in de pot staat zoals je hem hebt gekocht. Ziet er goed uit. :)
Ook op de tweede foto na de eerste verpotting oogt het gezond.
Echter op de 2e serie foto's van de Carmona is te zien dat het boompje het moeilijk heeft.
Vergelijk het blad maar eens met de beide eerste foto's!
Daar was fris gezond blad te zien, dit in tegenstelling tot het wat afhangend blad dat nu te zien is.
Een Carmona kan een heel ""prettige" bonsai zijn als het boompje enigszins met rust gelaten wordt.
Niet meteen beginnen met verpotten en er altijd voor zorgen dat de grond nooit te nat wordt.
Zo te zien staat je boompje in te natte grond en als dat zo blijft zal een Carmona dit uiteindelijk niet overleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn bonsai's, Carmona/Ulmus/Ficus 11 jaren 2 maanden geleden #16099

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Dea,

Jammer wel erg ver weg... heb ook geen rijbewijs, had al even gekeken maar ben 2 uur onderweg... dus dat word hem niet ;)

Hank,

Had net me boom weer water gegeven na 3 en een halfe dag :P misschien was ie daarom nog erg nat van boven, hij staat er nu weer mooi bij en gewoon vochtig, maar ik zal er zeker opletten! toch bedankt voor de tip!

--

Wat denken jullie van mijn Ulmus? zou ik hier nog iets leuk mee kunnen? dacht het takje bij de eerst bocht van de stam af knippen en stekken?
misschien word dat wat.

Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren