Onderwerp:

juniperus chinensis "blue alps" 11 jaren 1 maand geleden #17595

  • davy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2

jellecorolla schreef : nu ben ik ook nog een totaale beginner dus even een vraagje hoe je dat heb gedaan , heb je de juniperus eerst flink kaal geknipt neem ik aan en toen de vorming er in gebracht of was de plant die jij heb gekocht niet zo begroeit


ik heb de planten flink kaal geknipt en dan gevormd.
maar als je alle berichten doorleest knip je beter niet te veel weg en laat je best enkele takken staan zodat de stam zich mooier vormt.
maar die juniperussen uit tuincentrum zijn echt niet duur dus je kan er wat op oefenen en zo leer je ook uit je fouten en verpruts je niet meteen een dure boom.

ja LB zag het weerbericht gisteren en dacht met al dat snoeien en vormen dat ik hem toch beter een rustig en tochtvrij plekje kon geven. staat er niet in de weg dus kan er nog eventjes blijven staan. op zich is het zo koud niet maar het is idd de wind die het zo koud maakt.
de tweede juniperus zou ik daar de hoofdstam (tak die ik als hoofdstam wil gebruiken) al mogen bedraden en recht omhoog vormen voor ik hem in volle grond plant of laat ik hem beter gewoon zoals hij is en later pas omhoog vormen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus chinensis "blue alps" 11 jaren 1 maand geleden #17610

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
Davy, je mag deze reeds bedraden en vorm geven zodat de stam reeds vorm krijgt, geen probleem, maar controleer dan wel regelmatig dat de draad niet ingroeid, want in volle grond kan dit "snel" gaan.. ik zou de draad dan ook niet langer dan 6 maanden laten zitten, en zelfs al na 3 maand beginnen controleren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus chinensis "blue alps" 11 jaren 1 maand geleden #17660

  • davy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
staan beide nog in het tuinhuisje. vrijdag denkelijk nog een tweetal bijhalen en dan als de nachtvorst gedaan is ga ik ze planten en al eerste vorming geven. maar mag ook nog niet te hard op bonsai lijken want komen in de voortuin en zou ze er liefst houden :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus chinensis "blue alps" 11 jaren 1 maand geleden #17721

  • bakker1985
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 1
knap knap, toch leuk hoe je in bonsai zo een resultaten kan bekomen!
enkele jaren geduld en de noelanders is inzicht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren