Onderwerp:

cotoneaster shohin 11 jaren 1 maand geleden #17661

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
dit is een van m'n eerste boompjes, het is al meer dan een jaar in mijn bezit en heeft volgens mij al een grote weg afgelegd.

had dit boompje gekocht in een tuincenter voor nog geen twee euro om wat mee te prutsen. de eerste snoei had ik zelf gedaan die later verbetert werd door ervaren mensen. blijkt dat de te dikke takken niet passen bij zo een klein stammetje, toen ware schok voor me want er stond bijna geen loof meer op. ^^
na wat tijd blaakte het boompje van gezondheid en beloonde me met veel nieuw loof. zo heeft dit boompje overwinterd en vandaag leek het me een goed moment om deze eens aan te pakken.
na verpotting en snoei is dit het resultaat. :D
ik ben er zelf blij mee alhoewel ik niet goed weet wat ik met die linker tak moet doen. deze tak lijkt me wat uitsteken in het ontwerp en dus niet zo mooi, toch heb ik een tak aan de linker kant nodig voor evenwicht dus... lijkt het me beter om deze nog te laten staan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

cotoneaster shohin 11 jaren 1 maand geleden #17674

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Jeroen,
wat heb je veranderd tussen foto "verbetering" en "resultaat"?
persoonlijk vond ik hem er beter uitzien tijdens "verbetering".

en idd, bij een cotoneaster kun je meestal het beste zoveel mogelijk snoeien om er weer kracht en leven in te krijgen.
Snoeien doet Groeien !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

cotoneaster shohin 11 jaren 1 maand geleden #17708

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
volgens foto "verbetering" heb ik de twee onderste takken geknipt omdat ze voor een lelijke verdikking zorgden. ook heb ik een andere voorkant gekozen doordat de top nu naar de kijker toe gericht staat. de coto heeft nu bijna geen dikkere takken meer en dit oogt beter volgens mij, althans tapser.

ik weet dat het plantje of die ene foto er goed uiziet maar met wat nieuwe groei en herbedrading zou het resultaat er beter moeten uitzien.

heb foto toegevoegd van de achterkant. moeilijk te zien door het dichte loof maar de knobbel is er nog wel, volgend jaar zal ik deze dus wat beter bewerken.

bedankt voor je reactie dea
grts

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren