Onderwerp:

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24131

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17








Hij is wel mooi Sebastiaan je boom.
Ik heb er ook eendje maar die is niet zo oud en dik en groot.
Maar ik vind hem wel mooi.
Wat vinden jullie hier van wat moet er nog anders gedaan worden.

M.v.g. Mazzel

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Mazzel.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24134

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Moderator; apart onderwerp aangemaakt voor nieuwe boom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24135

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hey Mazzel; Leuke boom. Vast al wat langer mee bezig?

Mij bekruipt een vraag: Hoe zou diot ooit ontstaan zijn.. Als een boom zo de rots volgt zoals in jouw boom, dan verwacht je vrij veel wind die de groei continue tegen de rot drukt. Maar als de stam bovenaan de rots komt, lijkt dat effect weg. Is het een idee om de formeel opgaande stijl los te laten, en de boom iets meer "met de wind mee" te laten groeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24136

  • sebastiaan1
  • sebastiaan1's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 44
  • Ontvangen bedankjes 3
Hey Mazzel,

Leuk om nog een andere Els te zien op het forum! Het is een leuk boompje met een goeie opbouw die er zonder die rots ook goed uit zou zien zoals op foto 1 en 3. Als je de rots wil houden, zou ik proberen het stuk stam op de rots te laten wortelen door er vochtig mos omheen te binden in een zakje. (Ik heb gemerkt met mijn els dat er snel wortels worden gevormd). Vervolgens de wortels om de rots te binden als ze lang genoeg zijn om in de grond te stoppen. Op die manier zal het er denk ik wat natuurlijker uitzien. Doe dit wel volgend voorjaar, want het is nu al laat en je hebt dan kans dat de wortels bevriezen als ze nog niet lang genoeg zijn en moeten overwinteren in het mos.

Leuk boompje, hou ons op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by sebastiaan1.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24167

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

leatherback schreef : Hey Mazzel; Leuke boom. Vast al wat langer mee bezig?

Mij bekruipt een vraag: Hoe zou diot ooit ontstaan zijn.. Als een boom zo de rots volgt zoals in jouw boom, dan verwacht je vrij veel wind die de groei continue tegen de rot drukt. Maar als de stam bovenaan de rots komt, lijkt dat effect weg. Is het een idee om de formeel opgaande stijl los te laten, en de boom iets meer "met de wind mee" te laten groeien?


Nou je hebt het bijna goed Jelle.
Je moet het eigenlijk zien als dat heel veel bomen omringt worden door rotsen en bijna geen licht(zonlicht)hebben.
Dus glijden (groeien)ze in princiepen met de rots mee naar boven, wat je al zei tot ze het zon licht zien en dan groeien ze vrij uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24168

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

sebastiaan1 schreef : Hey Mazzel,

Leuk om nog een andere Els te zien op het forum! Het is een leuk boompje met een goeie opbouw die er zonder die rots ook goed uit zou zien zoals op foto 1 en 3. Als je de rots wil houden, zou ik proberen het stuk stam op de rots te laten wortelen door er vochtig mos omheen te binden in een zakje. (Ik heb gemerkt met mijn els dat er snel wortels worden gevormd). Vervolgens de wortels om de rots te binden als ze lang genoeg zijn om in de grond te stoppen. Op die manier zal het er denk ik wat natuurlijker uitzien. Doe dit wel volgend voorjaar, want het is nu al laat en je hebt dan kans dat de wortels bevriezen als ze nog niet lang genoeg zijn en moeten overwinteren in het mos.

Leuk boompje, hou ons op de hoogte!


Hoi Sebastiaan

Je moet het eigenlijk nu zien dat het boompje op deze rots steunt omdat die te zwaar is in de kroon om vang.
En dat die zo gegroeid is van wegen dat hij te weinig licht heeft gehad toen die klein was

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Alnus Glutinosa 10 jaren 8 maanden geleden #24169

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

Mazzel schreef :

leatherback schreef : Hey Mazzel; Leuke boom. Vast al wat langer mee bezig?

Mij bekruipt een vraag: Hoe zou diot ooit ontstaan zijn.. Als een boom zo de rots volgt zoals in jouw boom, dan verwacht je vrij veel wind die de groei continue tegen de rot drukt. Maar als de stam bovenaan de rots komt, lijkt dat effect weg. Is het een idee om de formeel opgaande stijl los te laten, en de boom iets meer "met de wind mee" te laten groeien?


nu zo'n 2 jaar met deze boom bezig.

Nou je hebt het bijna goed Jelle.
Je moet het eigenlijk zien als dat heel veel bomen omringt worden door rotsen en bijna geen licht(zonlicht)hebben.
Dus glijden (groeien)ze in princiepen met de rots mee naar boven, wat je al zei tot ze het zon licht zien en dan groeien ze vrij uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts