Onderwerp:

Slab vormen 11 jaren 4 maanden geleden #38669

• Justinvd
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik ben afgelopen weekend een slab wezen maken, dit is wat er uit kwam.

Ik ben erg tevreden met het resultaat en wil dus ook verder ermee. Ik heb echter meerdere ideeën. Allereerst heb ik een idee voor 5 boompjes(de cijfertjes geven ongeveer de hoogte aan).

Maar ik ben in een tuincentrum wezen kijken voor mooie picea's. Ik heb 2 gezonde weten te vinden voor een koopje. Deze boompjes zijn echter nog best groot voor de slab, en veel kleinere boompjes vind ik niet.

Dus kreeg ik een nieuw idee(let niet op de vorming van de boompjes daar gaat het nog niet om):

Hier staan er maar 3 boompjes op en dat is dan weer erg weinig voor een "bos". Echter kreeg ik weer een nieuw idee om het eerste idee te realiseren. Ik zou van deze picea 5 of evt meer stekjes kunnen nemen en deze dan tijdens de groei te kunnen vormen. De boompjes moeten natuurlijk niet heel oud worden voor de geschikte maat omdat de slab wat kleiner is. Ook ben ik jong en heb ik dus nog tijd genoeg. Mijn vraag is dus aan jullie welk idee jullie het beste vinden om uit te voeren. Het zijn picea glauca conica's en dus goed te stekken. Of als iemand anders eventueel een ander leuk idee heeft mag hij dat gerust voorstellen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Slab vormen 11 jaren 3 maanden geleden #38719

• parvifolia
  • parvifolia's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 26
Hallo justinvd

Misschien kun je met dit filmpje wat inspiratie opdoen.

Het is niet dezelfde plant maar je kunt er altijd wat van leren.

Succes,Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts