Onderwerp:

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 8 maanden geleden #76361

  • Sjorsvanleeuwen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 78
  • Ontvangen bedankjes 14
Beste enthousiastelingen!

Van de week heb ik besloten weer iets meer tijd en energie in mijn hobby te steken en dat betekend dat ik met deze nieuw aangeschafte boom een workshop ga volgen bij Deshima. Zelf heb ik veel verschillende tekeningen van deze boom gemaakt maar ik ben vooral benieuwd of er iemand binnen dit forum een idee heeft dat ik helemaal over het hoofd gezien heb. Ik plaats niet direct de tekeningen en ideeën omdat ik graag iemand zijn mening of idee hoor dat nog niet is beïnvloed door tekeningen en tekst. Uiteraard zal ik ze komende week wel posten:). Voel je niet verplicht te reageren maar je zou me blij maken met een creatieve, extreme of onverwachte beschrijving of virt van de boom. zodat ik dit eventueel kan implementeren en komende zaterdag kan gaan uitvoeren. uiteraard post ik zaterdag het resultaat even!

De lariks heeft van iedere 'kant' een hele goede nebari. daarbovenop een zware rechte stam die splitst in 2 takken zoals op de fotos te zien is.
Ik zou zelf de boom graag iets korter hebben aangezien hij nu best wel hoog is. De boom is gezond en toe aan de eerste styling. volgend voorjaar komt er een passende pot onder die ik kies na de styling.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 8 maanden geleden #76362

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Een na laatste foto zou mijn voorkant zijn.
Kwa styling lange rechte stam en pas heel hoog takken dus heel veel opties zie ik niet
Maar zal zo kijken of ik een schets kan maken met mijn beeld.

Je geeft zelf al aan hem korter te willen hebben maar weet wel dat lariks niet aan backbudding doet.
Enigste wat ik kan bedenken om hem korter te krijgen is marcoteren of de stam zodanig veel buigen dat het loof dichter bij de grond komt te zitten maar dat zal met deze dikte niet meevallen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 8 maanden geleden #76363

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ik zie niet zo heel veel opties. Zoiets als basis, eventueel iets hellender inplanten om wat meer spanning aan te brengen.

Eea, vooral open houden, gaan voor een lange elegante lijn met weinig groen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76364

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Zoiets als jelle tekent om de boom op te starten, maar later als de boom goed sterk en gezond is zou ik slechts 1 vallende tak behouden en de top.

Als je korter wilt is marcotteren inderdaad een optie, ik heb het bij 1 gedaan dit jaar om een lelijke voet weg te werken. Dat ging heel vlot, na nog geen 2 maand heb ik de pot moeten vergroten omdat de wortels er al uit groeiden.

Maar als je een literati wilt met later 1 vallende tak zou ik de hoogte behouden, msh inderdaad wat beweging in de stam al vind ik dat ook niet echt heel nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76365

  • Sjorsvanleeuwen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 78
  • Ontvangen bedankjes 14
Ik heb ook naar deze zijde gekeken, ik vind zelf de nebari van een andere kant mooier. Wat kies je dan, de nebari of het stukje beweging dat de boom op deze manier toch krijgt. Ik vind de afweging vrij ingewikkeld. Ik zie de rechte stam, of vanaf deze kant een klein beetje beweging. en ik zie de nebari van 2 kanten, maar de afweging maken wat deze boom het mooist maakt vind ik nog lastig.

Met hellender, bedoel je dan naar voren of achteren?

Bedankt voor je reactie @leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sjorsvanleeuwen.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76366

  • Sjorsvanleeuwen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 78
  • Ontvangen bedankjes 14

Tom Haest schreef : Zoiets als jelle tekent om de boom op te starten, maar later als de boom goed sterk en gezond is zou ik slechts 1 vallende tak behouden en de top.

Als je korter wilt is marcotteren inderdaad een optie, ik heb het bij 1 gedaan dit jaar om een lelijke voet weg te werken. Dat ging heel vlot, na nog geen 2 maand heb ik de pot moeten vergroten omdat de wortels er al uit groeiden.

Maar als je een literati wilt met later 1 vallende tak zou ik de hoogte behouden, msh inderdaad wat beweging in de stam al vind ik dat ook niet echt heel nodig.


Ik denk niet dat ik het zie zitten om te marcotteren, gezien het feit dat de huidige nebari wel erg mooi is. Mocht ik dat ooit dien dan zou ik zorgen dat er geënt loof op de stam zit zodat ik het onderste deel van de boom kan behouden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76367

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
De voorkant die ik genomen heb, was vooral op nebari. Ik vind de andere kant veel minder aantrekkelijk..

Hellen naar rechts. Hoek van misschien wel 20 graden t.o.v. huidige stand. En dan de top wat opbrengen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76368

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163

Sjorsvanleeuwen schreef :

Tom Haest schreef : Zoiets als jelle tekent om de boom op te starten, maar later als de boom goed sterk en gezond is zou ik slechts 1 vallende tak behouden en de top.

Als je korter wilt is marcotteren inderdaad een optie, ik heb het bij 1 gedaan dit jaar om een lelijke voet weg te werken. Dat ging heel vlot, na nog geen 2 maand heb ik de pot moeten vergroten omdat de wortels er al uit groeiden.

Maar als je een literati wilt met later 1 vallende tak zou ik de hoogte behouden, msh inderdaad wat beweging in de stam al vind ik dat ook niet echt heel nodig.


Ik denk niet dat ik het zie zitten om te marcotteren, gezien het feit dat de huidige nebari wel erg mooi is. Mocht ik dat ooit dien dan zou ik zorgen dat er geënt loof op de stam zit zodat ik het onderste deel van de boom kan behouden :)


Zelf zou ik het ook niet doen. Het enige jammere is de wortel die wegdraaid. Verder van de rest vind ik de nebari niet slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76378

  • Tom Vink
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 35
Als je suggesties wilt over styling van een boom wacht dan tot alle loof gevallen is in de winter, het is sowieso al heel erg moeilijk om de vorming van een boom in te schatten vanop foto, laagstaan zonder zicht van takzetting of vertakking....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

suggesties voor styling Lariks 5 jaren 7 maanden geleden #76379

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Blauw gekraste is doodhout
Simpel snel schetsje
Ik vind mijn voorkeur voorkant een na laatste foto vanwegen de toch lichte beweging in de stam en er lijkt iets meer tapsheid te zijn
De wortels is een begin
Maar zit nog wel wat werk er aan :D

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sjorsvanleeuwen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren