Onderwerp:

Ginkgo met vormingsproblemen 5 jaren 16 uren geleden #79995

  • BonsaiBeginneling
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal, ik heb al een tijdje een ginkgo staan (vooral gekocht omdat het een levend fossiel is en omdat de bladeren zo mooi gevormd zijn en geel kleuren). Ik heb hem in een teil gezet en voor de rest een beetje verwaarloosd ben ik bang.. ik wilde er wel een bonsai van maken, maar ik wist niet hoe. Ik heb nog geen ervaring met bonsai.
Ik zie dat de takken veel te lang zijn in verhouding tot de stam en dat de takken dik, knobbelig en lelijk zijn waar ze uit de stam komen. Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb nog geen ervaring met het herkennen van potentieel in bomen en het vormen, maar ik wil hier op de lange termijn een dubbelstam van maken. Waarbij de oude stam het zwaar te verduren heeft gehad (misschien ook de takken naar 1 kant door sterke wind, en misschien ook een stuk deadwood ipv die wonden en lelijke takken hoog op de stam. De jonge stam geeft dan het nieuwe begin aan.

Wie kan me met goede tips op weg helpen? Zou heel erg welkom zijn!

Als er meer foto's nodig zijn of misschien een tekening van het beeld dat ik in mijn hoofd heb, hoor ik het graag.

Groet en bedankt

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo met vormingsproblemen 5 jaren 11 uren geleden #79998

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
kwanten.home.xs4all.nl/nedindex.htm
Een zeer volledige site.
Geen gemakkelijke bonsaiboom. Vooral op de gewenste plaats takken krijgen is moeilijk.
Snoeiwonden groeien niet dicht.
Toch zijn er mooie bonsai. Die zijn meestal van de 'Fastigiata' (met steil omhoog groeiende vertakking) variëteit gevormd. In vlamvorm.